لیلی رنجبر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه گردهمایی مدیران و فعالان گردشگری 9 استان کشور قبل از بازدید از مکان های تاریخی و گردشگری در هتل علمدار انجام شد اظهار داشت: در این مراسم 150 نفر از دوستداران طبیعت و علاقه مند به گردشگری حضور داشتند.
رییس میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بافق گفت: در صدد هستیم تا با تعامل و همکاری با دفاتر خدمات گردشگری در زمان و ماه هایی که گردشگر خارجی در شهر یزد و بافق و کشور کمتر حضور دارند تورهای داخلی رونق بیشتری داشته باشد.
رنجبر همچنین با بیان اینکه در این گردهمایی، مدیران و فعالان حوزه گردشگری از استان های تهران، البرز، تبریز، اصفهان، شیراز، کرمان، قزوین، گیلان و یزد حضور داشتند خاطر نشان کرد :بازدید از رمل های کویری،هتل علمدار، هتل نیکان ، پارک تفریحی آهنشهر و مجموعه تفرجگاهی پارک آبشار از اهم این برنامه ها بود.
وی بافق را شهر تاریخی و کهن خواند و خاطر نشان کرد: برخی از ظرفیت های گردشگری این شهرستان در نوع خود بی نظیر است که باید در سطح ملی معرفی شود.
رنجبر، شب های کویر را با ستاره های درخشان قابل توجه گردشگران داخلی و خارجی دانست و افزود: زیبایی خیره کننده کویر و تلماسه های کم نظیر صادق آباد با امکانات رفاهی که در محل ایجاد شده زمینه را برای رونق صنعت گردشگری شهرستان بافق فراهم کرده است.
این مسوول درخت چنار کهنسال باچگان را از جاذبه های طبیعی بی نظیر استان یزد نامید و خاطر نشان کرد: این روستا هدف گردشگری است و سبک معماری ان بکر و دست نخورده باقی مانده و هرساله بیش از پنج هزار گردشگر را به خود جلب می کند.
رنجبر، تقویت صنعت گردشگری را موجب کار افرینی و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: باید با کوشش خبرنگاران، نویسندگان و هنرمندان، اماکن دیدنی و صنایع دستی شهرستان بافق برای هم وطنان ایرانی معرفی شود تا تعداد بازدیدکنندگان روز به روز افزایش یابد.
بافق دارای 200 اثر تاریخی و طبیعی است که 43 اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
7543/ 6197 خبرنگار: اصغرعسکری** انتشار: فلاح
irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.