به گزارش ایرنا، سیدمحمد میرمحمدی عصر پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره)، شهدای 15 خرداد و شهدای حادثه تروریستی تهران گفت: رویکرد امسال استان بر ایجاد اشتغال از طریق دستگاه های مختلف است و در این خصوص 2 طرح کارورزی و مهارت ورزی طراحی شده است.
وی افزود: باید رویکرد اعتقادی و احساس مسئولیت بویژه در حوزه مطالعات، پژوهشی و قراردادها داشته باشیم و در کنار آن باید هزینه ها بر مبنای میزان بهره وری انجام شود تا نتیجه مطلوب بدست آید.
استاندار یزد تأکید کرد: باید با پیشنهادات اصلاحی و تکمیلی به موثر بودن و پخته تر شدن طرح هایی اشتغال زا کمک کرد و برای ورود قشر تحصیلکرده به بازار کار برنامه ریزی منسجم شود.
میرمحمدی با تشریح وضعیت متقاضیان کار در جامعه گفت: در گذشته قشر 50 درصد جامعه یعنی بانوان ، حضور چشمگیری در بازار کار نداشتند یا اینکه که کمتر در حوزه اشتغال دیده می شدند ولی امروز با فضای کشور و نگاه انقلاب اسلامی این قشر می توانند در تمامی عرصه ایفای نقش کنند که نمونه آن تعداد زیاد بانوان فارغ التحصیل دانشگاهی است .
وی با بیان اینکه اگر این قشر تحصیل کرده وارد بازار کار نشوند نرخ بیکاری بالا می رود، تصریح کرد: در این استان نرخ بیکاری مردان خیلی پایین است ولی نرخ بیکاری زنان بالاست چون نوع شغل این جمعیت با مردان متفاوت است ضمن آنکه ورودشان به بازار کار نیز با سرعت بیشتری انجام می شود.
نماینده عالی دولت در استان افزود: در این خصوص باید چاره اندیشی شود چون با موجی از ورود فارغ التحصیلان دانشگاهی مواجه هستیم که هر سال نیز روی این تعداد انباشته می شود.
میرمحمدی یادآور شد: با توجه به ثبت نام متقاضیان شغل در سامانه وزارت تعاون مشکلی در شناسایی آنها نداریم از این رو باید برای قشرهای مختلف ثبت نام کرده از بیسواد تا دکترا برنامه ریزی هدفمند صورت گیرد.
رئیس کارگروه اشتغال استان اضافه کرد: می توانیم کارهایی را حدود 100 هزار کارگر افغانی در استان اشغال کرده اند برای نیروهای بومی داشته باشیم .
استاندار یزد خاطرنشان کرد: برای قشر فارغ التحصیل باید سراغ کارفرمایان رفت و اگر در مشاغلی و تخصص هایی در این بخش کار نبود، سراغ فناوری ها رفت و زمینه را برای کارآفرینی متناسب با این رشته ها فراهم کنیم.
وی با بیان طرح های دولت از جمله 2 طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و طرح مهارت آموزی در فضای کسب و کار واقعی گفت: این طرح ها مزیت هایی برای کارفرمایان و کارورزان دارد که کارفرما می تواند 6 تا 9 ماه از نیروی رایگان استفاده کرده و نیروی مورد نیازش را از میان کاروزان موفق انتخاب کند.
وی افزود: حسن و مزیت برای کارورز این است که در عمل، مهارت کسب کرده و نهایتا هم گواهی مهارتی می گیرد که درآینده اولویت با استخدام این قشر است.
در این جلسه ریاحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر کارگروه مسائلی را در خصوص طرح پیش نویس کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی، طرح مهارت آموزی در فضای کسب و کار واقعی، وضعیت هماهنگی برای جذب اعتبارات قرض الحسنه مشاغل خانگی در سال 95 و تسهیلات خوداشتغالی از محل تسهیلات قرض الحسنه ارائه کرد .
1968 / 6014/ خبرنگار: محمودرضا رحمانی ** انتشار: کاظم شاملو
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.