معصومه ابتکار صبح پنجشنبه و قبل از خروج از استان یزد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به دلیل محدودیت منابع آب و حساسیت های آلایندگی این منابع ، امکان تصفیه و بازچرخانی پساب صنعتی ضروری است که با همکاری مطلوب وزارت صنایع این موارد بخوبی در شهرک ها و نواحی صنعتی اجرا شده است.
وی با تاکید بر لزوم بازچرخانی آب در تمامی فعالیت های صنعتی افزود: امروز یکی از بزرگترین تصفیه خانه های پساب صنعتی در شهرک صنعتی یزد به بهره برداری رسید که نقش مهمی در استفاده دوباره از آب های و پساب صنعتی دارد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در این خصوص از همکاری های وزارت صنعت ، معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی تشکر کرد و گفت: توجه به مسائل زیست محیطی و گسترش فضای سبز باید دغدغه همه بخش ها باشد تا از رشد آلاینده ها و آلودگی ها کاسته شود.
ابتکار در ادامه درباره اقدام های پیشگیرانه این سازمان در تخریب محیط زیست از سوی معادن نیز اظهار کرد: در دوره ای این سازمان از نظر قانونی اختیاراتی در بخش اقدام های تخریبی معادن داشت ولی متاسفانه در مقطعی این اختیارات حذف و تنها به مناطق حفاظت شده محدود شد.
وی اضافه کرد: با این حال سازمان محیط زیست با همکاری وزارت صنعت ، پیشنهادهایی را به شورای عالی معدن ارائه کرده ضمن آنکه به احتمال زیاد ، در لایحه اصلاح قانون معدن این موارد گنجانده خواهد شد.
معاون رئیس جمهوری تأکید کرد: تخریب هایی که از سوی معادن انجام می شود باید اصلاح و بازسازی و به حالت اولیه برگردد و آسیب به منابع آب بویژه در مناطقی که باطله های شیمیایی دارند و نیز ایجاد گرد و غبار به هیج وجه قابل قبول نیست .
ابتکار گفت: خوشبختانه با همکاری های مطلوب این سازمان با وزارت صنعت ، معدن و تجارت و وجود شورای عالی معدن ، کارگروه تعاون و نیز سازمان جنگل ها و مراتع ، پیشگیری از معادن نیز با جدیت دنبال شده و برخورد می شود.
در سفر رئیس سازمان محیط زیست و یزدانی معاون وزیر صنعت به استان یزد تصفیه خانه فاضلاب مشترک شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی یزد به بهره برداری رسید.
خانم ابتکار در سفر به یزد ضمن حضور در شورای اداری استان از مناطق حفاظت شده شهرستان مهریز نیز بازدید کرد.
1968/6197 خبرنگار:محمودرضا رحمانی**انتشار: فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.