به گزارش چهارشنبه روابط عمومی استانداری یزد، سیدمحمد میرمحمدی در جلسه ستاد درآمد استان گفت: برخورد صحیح و مناسب امور مالیاتی استان با مردم و بازاریان در موضوع گرفتن مالیات جای تقدیر و تشکر دارد چرا که در بررسی‌ها مشخص‌شده است که مالیات‌دهندگان از عملکرد این دستگاه رضایتمند هستند، از سوی دیگر مالیات اخذشده از افراد در سال 95 نسبت به سال 94 با رشد مطلوبی همراه بوده است.
وی با اشاره به اینکه زمینه‌های شفاف‌سازی امور روزبه‌روز در حال افزایش است، گفت: سیستم‌های بانکی و ارتباطات الکترونیکی بحث کنترل، فرار مالیاتی و رصد و گرفتن مالیات را راحت‌تر کرده و استان یزد نیز به این سمت در حال حرکت است.
استاندار یزد با بیان اینکه مالیات برای هزینه‌های عمومی جامعه گرفته می‌شود، گفت: فرهنگ مالیات‌بگیری باید به فرهنگ مالیات دهی تبدیل شود و مردم پرداخت مالیات بر درآمد را وظیفه ملی بدانند.
میرمحمدی عملکرد استان در بحث درآمد و گرفتن مالیات را متعادل دانست و افزود: برای سال جاری سطح پیش‌بینی درآمدی استان در مجلس تعدیل شد و این موضوع کمک می‌کند تا فشار مالیاتی بر مردم کمتر شود چراکه به‌هیچ‌وجه موافق با فشار مالیاتی بر مردم نیستیم.
وی بابیان اینکه دیدگاه استان بر مشارکت مالیاتی است نه فشار مالیاتی گفت: سرمایه اصلی استان مردم هستند و هرچه احترام بیشتری به آن‌ها داشته باشیم موفقیت بیشتری در استان خواهیم داشت.
سهم مالیات استان یزد در بودجه امسال یکهزار و 457 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که با تلاش نمایندگان 87 میلیارد تومان آن کاهش یافت.
1968/6197 خبرنگار: رحمانی** انتشار: فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.