به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد ، محمدرضا نصیری سرپرست معاونت گردشگری این اداره کل گفت: یزد از 17 تا 19خرداد ماه میزبان هفتاد دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری ازهشت استان مطرح کشور در زمینه گردشگری خواهد بود.
وی ادامه داد: به دنبال مطالعات و بررسی های انجام شده برای استفاده حداکثری ازفصولی که گردشگر خارجی کمتری (Low Seasen) در کشور حضور دارد (ماه های تیر و مرداد) این جشنواره برگزار می شود تا متناسب با ظرفیت شهرستان های استان و همچنین تعامل و همکاری با دیگر استان های کشور برنامه های خاص و قابل توجهی تدارک دیده شود.
نصیری خاطرنشان کرد: تلاش می شود تعامل و همکاری با دفاتر خدمات گردشگری در ماه هایی که گردشگر خارجی در شهر و کشور کمتر حضور دارند، با برگزاری تورهای داخلی رونق صنعت گردشگری استان حفظ شود.
وی اظهار کرد: مدیران دفاتر خدمات مسافرتی استان های تهران، البرز، تبریز، اصفهان، شیراز، کرمان، قزوین و گیلان برای آشنایی با ظرفیت های گردشگری استان یزد، به این شهر سفر می کنند.
سرپرست معاونت گردشگری اداره میراث فرهنگی استان یزد بازدید از بافت تاریخی شهر یزد، مناطق ییلاقی شهرستان تفت و مهریز، مناطق کویری شهرستان های اردکان و بافق، بازدید از هتل های سنتی و مجموعه های در حال ساخت استان و نشست با دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و هتلداران استان را از برنامه های این جشنواره برشمرد.
یزد نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار بوده که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاه های زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی، بادگیرها و بازارچه ها از این گونه بناها هستند.
7536/ 6014/ تنظیم کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار: کاظم شاملو
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.