سیدمصطفی داوودی روزشنبه در گفت و گو با ایرنا در بافق اظهار داشت: حدود 22 سال قبل این کار انجام ‌شده و تاکنون این مسیر مورد بهسازی قرار نگرفته و باتصمیم‌گیری مسئولان راه ‌آهن یزد و ستاد مرکزی، بهسازی این مسیر در اولویت کاری قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه پیش‌ از این بلاک‌های رخش - چاه خاور، یزدگرد - رخش و نائین - سیاکوه بهسازی‌ شده، عنوان کرد: محور بافق - بهرام یکی از پرترافیک‌ ترین خطوط ریلی کشور است و روزانه بالغ ‌بر 90 رام قطار مسافری و باری در این مسیر تردد می‌کند و نقطه اتصال چهار اداره کل راه آهن هرمزگان، اصفهان، کرمان و شرق است.
داوودی همچنین با تشریح نقش مهم ترانزیت ریلی کشور و رشد روز افزون خدمات ریلی افزود: با هماهنگی‌های بعمل ‌آمده بین اداره کل راه ‌آهن یزد و کارخانه‌های صنعتی چادرملو، ناوگان ریلی یزد به ‌طور میانگین روزانه 9 هزار و 600 تن کنسانتره آهن را در کارخانه‌های چادرملو تخلیه و حدود هزار تن مواد تولیدی را به مقاصد مبارکه اصفهان و فولاد خراسان بارگیری می شود.
مدیرکل راه‌ آهن استان یزد خاطرنشان کرد: راه‌ آهن یزد به‌طور متوسط روزانه هزار تن گندله از کارخانه‌های صنعتی چادرملو(گندله‌سازی اردکان) بارگیری و به مقصد صنایع بالادستی فولاد جابجا می‌کند که افزایش این میزان در دستور کار قرار دارد.
بافق در پنج راه ریلی کشور قرار دارد و تنها کارخانه تعمیرات دیزل های لوکوموتیو راه آهن در این شهر فعالیت می کند.
بافق با 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
7543/ 6014/ خبرنگار: اصغر عسکری** انتشار: کاظم شاملو
irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.