به گزارش ایرنا ، محمدرضا صحتی روز چهارشنبه در نخستین نشست ستاد پیک بار استان در سال جاری ، با بیان اینکه پیک بار سال گذشته در نیمه اول خردادماه 741 مگاوات بوده است ، افزود: امسال به دلیل افزایش نسبی دما و رونق صنایع شاهد ثبت رقم 761 مگاواتی مصرف تاکنون در استان بوده ایم.
وی اضافه کرد : هم اکنون پیک بار روز و شب استان یکسان است و این امر ضرورت توجه صنایع و شهروندان برای رعایت نکات مدیریت مصرف برق را دوچندان می کند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد خاطرنشان کرد : افزایش نسبی دما از یک سو و افزایش ملموس مصرف برق صنایع با توجه به پیش بینی های ماه ها قبل از سوی دیگر ، ضرورت مطالعه بر روی روند پیک بار سال های گذشته و امسال را افزوده است.
صحتی ، با بیان اهمیت اطلاع رسانی گسترده و مدیریت مصرف به خصوص در ساعات پیک در روز (16- 12 ) و در ساعات پیک شب (24- 20) تاکید کرد : بازه های زمانی مورد نیاز برای مدیریت پیک بار مشخص شده و از پتانسیل های موجود کنترلی در زمان پیک بار بهره گرفته شود.
وی یادآور شد : مشارکت صنایع استان در طرح ذخیره عملیاتی ، تعطیلات و تعمیرات و مولدهای خودتامین ، دیزل های اضطراری نهادهای دولتی ، همکاری مشترکان کشاورزی و کاهش حداقل 10 درصد از مصرف برق مشترکان خانگی و سایر مصارف می تواند کمک شایانی را در کاهش پیک داشته باشد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد بابیان اینکه با مدیریت انرژی برق در ساعات پیک بار روز و شب با استفاده نکردن وسایل برقی پرمصرف در این ساعات می توان مروج فرهنگ بهینه مصرف استان بود ، یادآور شد: حداکثر دمای خرداد ماه سال گذشته 39 درجه سانتیگراد بوده که امسال این رقم از 40 درجه نیز فراتر رفته است.
از 630 هزار مشترک برق در استان یزد حدود 70 درصد برق مصرفی استان در بخش صنعت استفاده می‌شود .
افزون بر 30 درصد انرژی الکتریکی توسط 26 مشترک بزرگ صنعتی استان مصرف می‌شود.
در سال گذشته از سوی شرکت توزیع برق استان در بخش کاهش پیک بار مصرف برق در تابستان ، حدود 30 میلیارد ریال پاداش به مشترکان همکار در بخش صنایع و کشاورزی پرداخت کرد.
1968/6197 خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار: فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.