به گزارش روز سه شنبه روابط این اداره کل ، محمدحسین ماجدی اردکانی در مراسم انعقاد تفاهم نامه میان اداره کل استاندارد و اتحادیه تولید کنندگان قطعات بتنی، تیرچه بلوک و موزائیک استان گفت: تیرچه و بلوک از مصالح سازه ای مهم است که نقش بسزایی در پایداری ساختمان ها در برابر زلزله دارد ولی تقریبا تمامی آن ها در کارگاه های سنتی تولید می شود و بر کیفیت آن ها نظارت جدی صورت نمی گیرد.
وی افزود: اغلب این کارگاهها به صورت فصلی و با کارگران غیرماهر و شرایط ساخت نامعلوم مبادرت به تولید می کنند که این مسئله موضوع استانداردسازی را با مشکل بسیار جدی مواجه کرده است.
مدیر کل اداره استاندارد استان یزد تصریح کرد: در استان هیچ واحد تولید صنعتی تیرچه و بلوک وجود ندارد به همین دلیل از سازمان صنعت،معدن و تجارت استان درخواست شد تا طبق قوانین و مقررات ، سرمایه گذاران متقاضیان را به این سمت هدایت کند.
ماجدی اردکانی ادامه داد: اداره کل استاندارد هم به منظور بهبود کیفیت و نیز به منظور مشارکت در آموزش، نشر و تدوین استانداردهای ملی مصالح ساختمانی با رئیس اتحادیه تولید کنندگان قطعات بتنی،تیرچه و بلوک و موزائیک استان توافق کرد تا موضوعاتی از قبیل: شناسایی و معرفی به مراجع قضایی تمامی واحدهای تولیدی بدون پروانه و برگزاری دوره های آموزشی لازم برای تولید کنندگان دارای پروانه کسب را برگزار کند.
وی یادآور شد : بر اساس مفاد این تفاهم نامه اتحادیه موظف است در یک ماه آینده از طریق مکاتبه نسبت به معرفی شرایط دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد با واحدهای تولیدی داری پروانه کسب ، اقدامات کرده و از سال آینده نیز بر اساس نظر اداره کل استاندارد استان یزد نسبت به صدور پروانه کسب جدید برای واحد های تولیدی اقدام کند.
فرآورده تیرچه بتنی و بلوک سیمانی از سال 1384 مشمول مقررات استاندارد اجباری شده است و به موجب قانون واحدهای تولیدی موظف به دریافت پروانه استاندارد هستند در همین راستا تنها 10درصد واحدهای شهرستان یزد پروانه استاندارد دارند.
1968/6197 دریافت کننده: محمودرضا رحمانی ** انتشار: فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.