حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی روز جمعه با حضور در منزل شهدا و گفت و گو با خانواده آنها افزود: خانواده های معزز شهدا حق بزرگی بر گردن نظام و انقلاب مقدس اسلامی دارند.
وی ادامه داد: ایثارگران و خانواده شهدا نقش مهمی در انقلاب اسلامی و نظام دارند و باید همه مردم در قبال آنها وظایف خود را انجام دهند که رسالتی مهم ، همیشگی و انقلابی است.
امام جمعه مهریز اظهار داشت: عزت و اقتدار کشور و ملت ما بخاطر همین جانفشانی های شهیدان و صبر و تحمل خانواده های بزرگوار آنها است بنابراین باید قدردان آنها بود.
محی الدینی گفت: از مهمترین ضرورت های کنونی در جامعه اسلامی و بین مردم و جوانان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که باید توسط نهادهای فرهنگی و تبلیغی انجام گیرد.
وی افزود: دشمنان با تهدید نرم خود ارزش های الهی و انقلابی ما را نشانه رفته اند و راه مقابله با توطئه فرهنگی آنها همین تداوم روحیه ایثار و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
در این دیدارها که معاون فرماندار ، فرمانده سپاه و تعدادی از مدیران اجرایی مهریز حضور داشتند خانواده های شهدا و ایثارگران تجلیل شدند.
مردم مهریز 313 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.
***
با حضور فرماندار اردکان آیین آغاز ساخت خانه شطرنج شهرستان اردکان برگزار شد.
به گزارش ایرنا هادی مقیمی روز جمعه در این آیین هدف از ایجاد این مکان ورزشی را کمک به رشد و ارتقاء رشته جذاب شطرنج و ترویج بازی‌های فکری در بین جوانان عنوان کرد و اظهار داشت: امیدواریم خیران محترم به یاری اداره ورزش و جوانان آمده و در زمانی کوتاه این مکان را به بهره‌برداری برسانند.
وی با اشاره به اینکه این ورزش سبب تقویت حافظه، بالارفتن تمرکز و خلاقیت در افراد می‌شود گفت: امیدواریم با تأسیس خانه شطرنج در اردکان، علاوه بر ارائه آموزش این رشته ورزشی فکری به علاقه‌مندان در رده‌های سنی مختلف، زمینه برگزاری مسابقات شهرستانی و استانی نیز فراهم گردد.
در این مراسم با رایزنی فرماندار اردکان، تعدادی از خیران در جهت ساخت و تکمیل این پروژه ورزشی قول مساعد دادند.
***
رییس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه گفت: به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و دهه تکریم و نکوداشت مساجد بیش 70 مسجد در ابرکوه غبار روبی و عطر افشانی شده است.
حجت الاسلام کاظم دشت آبادی روز جمعه درگفت وگو با خبرنگارایرنا بابیان اینکه این طرح با مشارکت مردم بویژه جوانان و نوجوانان انجام می شود اظهارکرد: زیباسازی و نظافت مساجد از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید دراین راستا تلاش جدی داشته باشیم.
این مسئول افزود: بمناسبت ایام ماه مبارک رمضان بیش از40 روحانی اعزامی از حوزه های علمیه قم و یزد به محلات و مناطق روستایی ، برای برپایی نمازجماعت و پاسخگویی به امور مذهبی مردم اعزام شدند.
دشت آبادی ادامه داد: در این ماه برنامه های فرهنگی مختلفی از جمله ختم قرآن کریم ، تفسیر ، آموزش قرآن کریم و برپایی کلاس های اخلاق وهمچنین پاسخ به سئوالات شرعی در اغلب مساجد این شهرستان برای استفاده همگان برگزار می شود.
دهه آخر ماه شعبان به عنوان دهه نکوداشت و غبارروبی مساجد نامگذاری شده است و در این دهه مساجد سراسر کشور برای استقبال ازماه میهمانی خدا مهیا می شوند.
شهرستان ابرکوه دارای حدود 100مسجد حسینه ، تکیه وبقاع متبر است.
***
گلزار مطهر شهدای ابرکوه به مناسبت ایام سالروز آزادسازی خرمشهر عصر روزپنج شنبه غباروبی و عطر افشانی شد.
به گزارش ایرنا، در این آیین معنوی که با حضور ایمه جمعه ابرکوه وبخش بهمن ، فرماندار ابرکوه و جمعی از مسئولان خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مردم برگزار شد شرکت کنندگان با قرائت فاتحه و با عطر افشانی یاد خاطره شهدای عملیات غرور آفرین بیت المقدس که منجربه آزادسازی خرمشهر شد و دیگرشهدا را گرامی داشتند.
امام جمعه ابرکوه در این آیین بابیان اینکه فاتحان خرمشهر با ایثار و فداکاری جانانه خودشان تاریخ دفاع مقدس را تغییر دادند گفت: شهدا رفتند تا ارزشها بماند، فظیت ایمان و معنویت و دین و فضایل کمالات الهی درجامعه ماندگار شود.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فتح خرمشهرافزود: شهدا برای استحکام و ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند و آرمان شهدا ، آرمان مقدس و آسمانی است.
وی بابیان اینکه رزمندگان اسلام با دست خالی درتقابل باجبهه باطل برآمدندخاطرنشان کرد: امروز مسئولیت ما بس عظیم است که برای تداوم بخش راه خونین و سرافرازانه و عزت بخش شهدا باشیم.
امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: اقتدار عظیم ایران اسلامی درجهان با پیروی کردن رزمندگان اسلام از تعالیم اسلام و ولایت به دست آمده است .
رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه یاد آورشد: شهدا با از خودگذشتگی و نثار جان خود دست دشمن بویژه آمریکا را از نظام و انقلاب کوتاه کردند.
ابرکوه 275 شهید، بیش از 570 جانباز و 33 آزاده تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.
***
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابرکوه گفت: این نهاد برای توانمند سازی و تحقق اقتصاد مقاومتی بستر مناسبی برای اشتغال مددجویان آنان فراهم کرده است .
سید جلال حسینی در گفت وگو باخبرنگارایرنا اظهارکرد: سال گذشته باپرداخت 11میلیارد و 620 میلیون ریال تسهیلات اشتغال زمینه‌ 86نفر از مدد این نهاد در بخش های کشاورزی، دامپروری، صنایع‌دستی و گردشگری فراهم شده است.
وی افزود : بیش از2میلیاردو 400میلیون ریال وام کارگشایی قرض الحسنه درهمین مدت به 370 نفراز مددجویان زیرپوشش این نهاد دراین شهرستان پرداخت شده است.
حسینی ادامه داد: ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان گام بزرگی در توانمند سازی و خروج افراد زیر پوشش کمیته امداد از چرخه حمایتی است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابرکوه اضافه کرد: رویکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) خود اتکایی، توانمند سازی، حفظ عزت نفس و کرامت مددجویان است که در مسیر تقویت بنیه اقتصادی و اجتماعی این خانواده ها گام بر می دارد.
این مسئول ادامه داد: مردم خیراین شهرستان سال گذشته 20میلیارد و 600میلیون ریال در قالب صدقات، زکات، طرح های اکرام ایتام و اطعام ، جشن عاطفه ها و طرح احسان حسینی به نیازمندان اهدا شده است واین کمک ها برای درمان، مسکن، جهیزیه و تحصیل مددجویان هزینه شده است .
اکنون بیش از یکهزار و 400 خانوار مددجو و نیازمند زیرپوشش کمیته امداد امام (ره) ابرکوه هستند.
***
کنفدراسیون شمشیربازی آسیا از داور یزدی برای قضاوت در مسابقات قهرمانی بزرگسالان این قاره در هنگ کنگ دعوت کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان یزد ، محمد حسن صدیقی داور بین المللی و برجسته یزدی از 25 خردادماه به مدت شش روز در هنگ کنگ در رقابت های مردان آسیا و اقیانوسیه به قضاوت می پردازد.
صدیقی که تجربه رقابت های بین المللی زیادی در کارنامه خود دارد تنها نماینده ایران در این مسابقات است و حساس ترین مسابقات آسیا را با توجه به امتیاز بالا در رنکینگ جهانی قضاوت خواهد کرد.
این داور شایسته استان یزد در سال های گذشته نیز بارها قضاوت مسابقات مختلف قهرمانی آسیا را در رده های سنی بر عهده داشته است.
هیات شمشیربازی استان یزد دارای داوران متعددی با درجات مختلف علمی است که فعالیت می کنند.
استان یزد دارای 47 هیات ورزشی فعال است.
7536/ دریافت کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار
irnayazdd@
***
جشنواره غذای سالم و صنایع دستی روز چهارشنبه در محل آسایشگاه سالمندان نشاط مهریز افتتاح شد .
به گزارش خبرنگار ایرنا ، این جشنواره با حضور امام جمعه ، فرماندار ، مدیران اجرایی و خانواده های زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان مهریز افتتاح و مورد استفاده قرار گرفت.
در این جشنواره صنایع دستی مراکز توانبخشی ، سالمندان و فنی حرفه ای شهرستان به نمایش گذاشته شده و در بخش غذای سالم جشنواره انواع غذاهای سالم توسط مراکز روزانه سالمندی و مراکز فنی وحرفه ای طبخ و به همراه ویژگی های آن به بازید کنندگان معرفی شده است.
این جشنواره به همت اداره بهزیستی مهریز و با همکاری سالمندان و برخی مراکز توانبخشی به مناسبت بزرگداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر برپا شده است.
هدف از برپایی جشنواره غذای سالم و صنایع دستی در راستای معرفی غذاهای سالم و فرهنگ سازی در خصوص مصرف آن و فروش صنایع دستی بومی محلی منطقه به علاقمندان است .
رئیس اداره بهریستی مهریز گفت: برگزاری اینگونه جشنواره ها با مشارکت سالمندان و افراد زیر پوشش در معرفی صنایع دستی و غذای سالم بسیار موثر است.
علیرضا علیزاده گفت: در سال گذشته در چند نوبت مشابه این جشنواره در مهریز برگزار شده و امسال نیز با همکاری مردم ، سالمندان و مراکز توانبخشی انجام می گیرد.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری یزد واقع شده است.
7536/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار
irnayazdd@
***
رئیس پلیس آگاهی استان یزد از توقیف یک دستگاه لودر قاچاق به ارزش دو میلیارد ریال توسط ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خبر داد.
به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین رضایی گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی روز گذشته ضمن کنترل محورهای ورودی استان یک دستگاه تریلی کشنده ایویکو را که از غرب کشور با محموله لودر عازم تهران بود متوقف کردند.
وی ادامه داد: ماموران پس از بررسی اسناد و مدارک راننده متوجه شدند که این لودر فاقد اسناد و مدارک گمرکی بوده و به صورت قاچاق بارگیری شده است.
رضایی ضمن اشاره به توقیف خودرو و دستگیری یک متهم در این خصوص افزود: متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.
محورهای مواصلاتی استان یزد به دلیل اتصال استان های جنوبی به مرکز کشور و موقعیت این استان در کانون کریدور شمال - جنوب کشور باعث شده تا راه های این استان مورد سوء استفاده برای انتقال کالای قاچاق قرار گیرد.
7536/ دریافت کننده:کاظم سبحان زاده ** انتشار:
irnayazdd@
***
تفاهم نامه همکاری بین استاندارد یزدو شرکت بنیاد بتن منعقد شد.
در اجرای اصل 44 قانون اساسی مبنی بر واگذاری وظایف تصدی گری دولت وهمزمان باسوم خرداد ،روز مقاومت و پیروزی و به منظور گرامیداشت سالروز آزادی و فتح خرمشهر،تفاهم نامه همکاری بین اداره کل استاندارد استان یزد و شرکت بنیاد بتن جنوب شرق وابسته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد.
مدیرکل اداره استاندارداستان یزد با گرامیداشت یاد و نام تمامی شهدائ راه حق و حقیقت به ویژه شهدائ عملیات بیت المقدس ، ضمن تبیین نقش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بازسازی ویرانه های بعد از 8 سال جنگ تحمیلی،در نشست مشترک مسئولین حاضر گفت: بتن یکی از مصالحی است که نقش بسزایی در توسعه پایدار کشور دارد و تقریبا امروز سازه ای نداریم که بتن در آن مصرف نشده باشد،بنابر این با توجه به اهمیت و حساسیتی که این کالا دارد جزو محصولات اساسی واستراتژیک به حساب می آید.
محمد حسین ماجدی اردکانی افزود: بنیاد بتن یزد تنها شرکتی است که دراین استان ، پروانه کاربرد علامت استاندارداجباری برای بتنهای توانمند با رده C50 رادارد،و همچنین در این واحد تولیدی دانش و قابلیت تولید بسیاری از بتن های خاص و مورد نیاز استان نیز موجود است،که جا دارد جامعه فنی و بخصوص استاندارد ،از این توانمندی ذخیره و حاضر بهره لازم و کافی راببرد.
در پایان نشست، مهدی درویش مهدی آبادی،مدیر شرکت بنیاد بتن شرق نیز گفت: در حال حاضر در این شرکت بتن هایی با مقاومت ۵۷ مگاپاسکال تولید می شود که نقش مهمی در صرفه جویی مصالح و ساخت المانهای سازه ای با ابعاد کوچکتر را دارا می باشد، ضمن این که از توانمندیهای دیگر شرکت ،تولید انواع بتنهای غلطکی، الیافی و خود متراکم شونده است که برای آبادانی استان، بسیار مهم وبه آن نیازمند هستیم ،که پس از کسب مجوزهای لازم، دوره های آموزشی لازم برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بتن های خاص برگزار خواهد شد.
امضائ و مبادله این تفاهم نامه،با توجه به اهمیت استاندارد ودرراستای اجرای قانون اصلاح قوانین ومقررات سازمان ملی استاندارد ایران و به منظور گسترش همکاری های علمی، فنی، آموزشی،پژوهشی وفرهنگی وبا هدف ترویج و توسعه فرهنگ استاندارد در زمینه مصالح ساختمانی ونیز مشارکت درزمینه تدوین وترویج استانداردهای ملی این شاخه از صنعت،به ویژه بتن های خاص صورت پذیرفته است.
7540/7544/7543/7536/ 6197 انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.