به گزارش خبرنگار ایرنا، ویل پارکس شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه کارگاه دادرسی ویژه کودکان و نوجوانان استان یزد افزود: از مسائل مهمی که در ارتباط با کودکان و نوجوانان توسط ایران انجام گرفته مسائل حمایتی در بخش های مختلف است.
وی ادامه داد: حمایت های انجام گرفته توسط کشور ایران قابل توجه و برای زندگی هرچه بهتر در جامعه و در بین دیگر افراد است که امیدواریم بیش از گذشته همچنان تداوم جدی داشته باشد.
نماینده یونیسف در ایران اظهار داشت: متاسفانه کودکان و نوجوانان، شاهد جرم و همچنین ناقض قانون مخصوص به خود هستند که در رسیدگی‌های قضائی نیاز به کمک دارند.
پارکس گفت: اگر قوانین حمایتی مرتبط با کودکان و نوجوانان در دنیا و کشورهای مختلف به درستی در جامعه اجرایی شود بدون شک شاهد کاهش هرچه بیشتر آسیب‌ها و بزه‌ها در حوزه این افراد هستیم.
وی با اشاره به اینکه تاکنون اسناد متعددی در زمینه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در دنیا تدوین شده تصریح کرد: اسناد مختلف بین‌المللی حداقل‌های استاندارد ویژه کودکان را در نظر گرفته‌اند.
این مسئول گفت: قطعا با اتکا به این اسناد می‌توان با توجه به فرهنگ، قوانین و استانداردهای هر کشور نسبت به اجرای حقوق کودکان قدم برداشت و هرچه بهتر این حقوق را تحقق بخشید.
کارگاه دادرسی ویژه برای کودکان و نوجوانان به همت معاونت حقوقی قوه قضاییه و حمایت صندوق بین المللی کودکان ملل متحد به مدت سه روز در هتل ارگ یزد برگزار شد.
7536/6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.