فریبرز شهزادی روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: از همه هم کیشان زرتشتی در استان یزد می خواهیم با حضور در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا نقش شهروندی خود را به بهترین نحو ایفا کنند.
وی با ابراز خرسندی از تایید صلاحیت 2 نامزد زرتشتی در بین نامزدان انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: مسئولان با تایید صلاحیت این نامزدها مساوات را مدنظر قرار دادند و جامعه زرتشتیان از توجه آنها قدردانی می کنند.
برای انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یزد چهار زرتشتی تایید صلاحیت شدند که 2 نفر از آنان از ادامه رقابت انصراف دادند.
یکی از اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر یزد از همشهریان زرتشتی بود.
آمار زرتشتیان در جهان 150 هزار نفر تخمین زده می شود که 30 هزار نفر آنان در ایران و حدود 6 هزار نفر آنان در استان یزد ساکن هستند.
مجموع واجدان شرایط رای دادن در استان یزد 677 هزار و 942 نفر اعلام شده که 17 هزار نفر آنان رای اولی هستند.
از مجموع سه هزار و 803 داوطلب انتخابات شوراها، تا ساعت ۲۱ پنجشنبه، ۴۴۹ نفر انصراف داده اند که ۲۰۱ نفر آن مربوط به حوزه های شهری و ۲۴۸ نفر حوزه های روستایی است.
413 حوزه انتخابیه شامل 12 حوزه شهری و 392 حوزه روستایی برای انتخابات در استان یزد مهیا شده و در مجموع 24 هزار نفر در قالب عوامل اجرایی، نظارت، بازرسین، نیروهای امنیتی، ستادی و خدماتی برای برگزاری مطلوب انتخابات همکاری می کنند.
همچنین 876 شعبه برای انتخابات ریاست جمهوری و 836 شعبه برای انتخابات شوراها دایر شده است.
استان یزد یک میلیون 138 هزار نفر جمعیت دارد.
7532 / 6014/ خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار کاظم شاملو*
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.