به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری یزد، سید محمد میرمحمدی در نشست ستاد مناسبت های خرداد ماه و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ضمن گرامی داشت خاطرۀ همۀ شهدا افزود: به عنوان نسل دیروز تکلیفی در قبال نسل امروز و فردا داریم و آن این است که بتوانیم آثار و ارزش هایی که در ارتباط با دفاع از انقلاب و کشور عزیزمان وجود داشته و شاهد بودیم را به نحو شایسته به نسل جدید و نسل های بعد منتقل کنیم.
وی با اشاره به ذکر بانک الله اکبر در ساعت یازده سوم خرداد روز آزادی خرمشهر گفت: حضرت امام (ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد که این بسیار فرمایش عمیقی است ، یعنی همۀ عزیزانی که در آزادی خرمشهر نقش داشتند خدا آنان را همراهی کرد و آنها با قدرت الهی خرمشهر را آزاد کردند و این قدرت الهی در همه وجود دارد و با عشق و ایمان است که تبلور پیدا می‌کند.
استاندار یزد با بیان اینکه واقعأ این عزیزان در فضای عشق و معرفت تنفس می کردند و عشق، فداکاری از خودگذشتگی و ایثار داشتند افزود: همۀ ویژگی‌های جانبازان، ایثارگران، آزادگان و شهدای عزیزمان درسی است برای نسل امروز و فردا تا فضای انقلابی‌گری زنده و تابنده بماند.
میرمحمدی گفت: وقتی از انقلابی‌گری می گوییم و صحبت از انقلاب می شود، نگاه ها به سمت تحول، پویایی، دگرگونی و تغییر می‌رود و اتحاد و انسجام و برادری را به ما گوشزد می کند و وقتی صحبت از آرمان های امام راحل (ره) است آرمان ها جدا از ارزش های اسلامی و دینی نیست.
استاندار یزد با طرح این پرسش که چه شد این ملت در روستا و شهر به ندای این مرد بزرگ لبیک گفتند گفت: قدرت الهی است که همه پشت سر امام ایستادند و بر اساس فرمان امام (ره) عمل کردند و با ایستادگی و مقاومت، سینه را جلوی گلوله های دشمن سپر کردند و موفق شدند.
میرمحمدی افزود: اگر جوانان ما با این ارزش های انقلاب و شهدا مأنوس نشوند ممکن است با ارزش‌ها بیگانه شوند که این بیگانگی گسست را در پی دارد و موجب می شود انقلاب از حالت پویایی و حیات دور بماند و بی تفاوتی و غفلت جایگزین آن شود.
استاندار یزد گفت: این تکلیف ساده‌ای نیست و همه در برابر شهدا و جانبازان عزیز مکلف هستیم که این ارزش ها را به نسل جوان منتقل کنیم.
میرمحمدی افزود: اکنون همۀ تصاویر و صحنه‌ها را به یاد می آوریم که در چه شرایطی بود و چه جوانانی به سمت جبهه ها می‌رفتند تا اسلام و کشور و ناموس ما حفظ شود و چگونه با اهدای خون خود استقلال و آزادی را برای ما حفظ کردند.
استاندار یزد گفت: امیدوارم قدم‌هایی که در این مسیر برداشته می شود با عشق تمام و علاقۀ عمیق صورت بگیرد و آگاهانه عمل شود زیرا اگر ما متوجه وظایف خود باشیم سر از پا در این راه نمی شناسیم و امیدوارم این عشق و علاقه را در همۀ افراد و همۀ جامعه مشاهده کنیم و به شرایطی برسیم که بتوانیم دین خود را به همۀ عزیزانی که در این مسیر جان خود را برای میهن اسلامی از دست دادند ادا کنیم.
میرمحمدی با اشاره به تداخل سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) با ایام ماه مبارک رمضان افزود: اعزام به حرم امام خمینی (ره) در ایام رمضان صورت مطلوبی نمی تواند داشته باشد و مناسب است در مرکز استان و شهرستان ها مراسم شایسته ای در ارتباط با گرامی داشت مقام حضرت امام داشته باشیم.
وی با بیان اینکه حضرت امام الگویی بسیار ارزشمند برای همۀ ما است و رهبری در هر جامعه رکن اساسی است گفت: اگر جامعه‌ای رهبری قاطع، قوی و مقبول نداشته باشد با مشکل روبه روست و اختلافات ممکن است زمینه های بیچارگی و بدبختی را برای آنان رقم بزند و یکی از محورهای اساسی در قانون اساسی ما بحث رهبری است.
استاندار یزد افزود: این رهبری است که اتحاد و انسجام ملی را رقم می زند ، جامعه را هدایت می کند و همه را از اختلاف و تفرقه پرهیز می دهد و موفقیت های ما نیز ناشی از همین هدایت ها و توجهات جامعه به ضرورت های اجتماعی و دیگر ضرورت های کشورمان بوده است که خوشبختانه تا امروز بسیار موفق بوده و باعث شده است در منطقه و دنیا از جایگاه رفیع برخوردار شویم.
میرمحمدی گفت: اینها دستاوردهای ساده ای نیست زیرا قبلأ نام ایران چندان مطرح نبود و امروز کشور مقتدر ایران در مقامی است که برای حل مسائل اش با پنج و 6 ابرقدرت جهانی به مذاکره می نشیند و در مذاکرات موفق می شود و جایگاه قابل توجهی یافته است.
استاندار یزد گفت: بنابراین هرچه کمتر به این مسائل توجه کنیم نسل امروز و آینده را از این ارزش ها دور و هرچه بیشتر با شیوه‌های درست و نه ابزاری و با صداقت، عشق و ایمان به این مسائل بپردازیم، جوانان را به ارزش‌ها نزدیک می‌کنیم.
میرمحمدی گفت: بسیاری از خاطرات، خاطره‌هایی از زندگی یک شهید یا جانباز ممکن است برای خیلی ها شفابخش باشد و ما باید نگاه ها را به مسائل عمیق تر و درک کنیم که نباید به ارزش‌های عزیزانی که جان بر کف به میدان آمده اند و با شهادت شان صداقت کامل را اثبات کردند بی توجهی کنیم.
استاندار یزد گفت: آن موقع در رأس همۀ اینها حضرت امام بود و هر امری از ایشان صادر می شد همه تبعیت می کردند و وقتی فرمودند حصر آبادان باید شکسته شود جوانان داوطلبانه و عاشقانه وارد میدان می‌شدند و نه تنها حصر آبادان را شکستند بلکه خرمشهر را که خونین‌شهر نام گرفته بود، آزاد کردند.
میرمحمدی افزود: نکته به نکتۀ اینها برای همۀ ما حیات‌بخش و غرورآفرین است و اکنون غرور ملی ما بسیار زیاد است ، زیرا علی رغم همۀ شبکه های مختلفی که انواع مسائل را به افکار جهان تزریق می کند، ملت ما می تواند از خود دفاع و استقلال خود را حفظ کند.
وی گفت: همین مسائل و ارزش هاست که باعث شده است جوانان ما هنوز بسیار قابل اعتماد و ارزشمند باشند، جوانانی پاک و عزیز که هنوز در شهادت حسین بن علی (ع) اشک عشق از چشمان‌شان سرازیر می شود.
استاندار یزد با تأکید بر اینکه فطرت جوان را نادیده نگیریم گفت: جوان در فطرت خود پاک، صادق و قابل اعتماد است و ما نیز باید او را قابل اعتماد بدانیم.
میرمحمدی افزود: امیدوارم با ادای تکلیف بتوانیم میدان عشق و امید را برای جوانان گسترش دهیم و جوانان را بیشتر با ارزش های انقلاب، ارزش های اسلامی و دفاع مقدس و غرور ملی خود آشنا کنیم.
استاندار یزد افزود: امیدواریم مراسم ارتحال حضرت امام (ره) در استان به خوبی انجام شود و برنامه‌هایی که برای 22 خرداد ارائه شده تأثیرگذار است.
میرمحمدی در پایان سخنان خود پیشنهاد داد همه به مناسبت سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر اهدای کتاب را باب کنیم تا صمیمت ها و محبوبیت ها را افزایش دهیم.
در این جلسه دربارۀ برنامه‌های مناسبت های دفاع مقدس و رحلت حضرت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد با توجه به سی و پنجمین سالروز عملیات بیت المقدس، آزادسازی خرمشهر و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تبادل‌نظر شد.
استان یزد سه هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7536/ 6197 دریافت کننده:کاظم سبحانزاده**انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.