به گزارش ایرنا محمد سلطان محمدی روز دوشنبه درنشست مسئولان این بیمارستان با اصحاب رسانه افزود: این بیمارستان در طرح تحول زایمان گام های موثری برداشته است .
وی اضافه کرد: رسیدن زایمان طبیعی به 82 .66 درصد که بیمارستان ضیایی در این زمینه گام بلندی برداشت بطوری که توانستیم در اسفند 95 به عنوان بیمارستان برتر در سطح کشور، لوح تقدیر از وزارت بهداشت دریافت نماییم .
سرپرست بیمارستان ضیایی اردکان با بیان اینکه این روند با آغاز فاز دوم بلوک زایمان جدید که شامل زایمان در آب و اضافه شدن lDR دیگری است ادامه خواهد یافت تصریح کرد: خوشبختانه ساخت فاز دوم چند روزی است آغاز گردیده است .
سلطان محمدی گفت: همچنین با اجرای طرح تحول میزان سزارین به 33.8 درصد رسید که آمار جهانی آن بین 15 تا 20 درصد است ، یک گام تا رسیدن به آمار جهانی داریم .
وی در ادامه روز ارتباطات و روابط عمومی ها را تبریک گفت و هدف از برگزاری این مراسم را اطلاع رسانه ها و مردم از روند درمانی بیمارستان و اجرای طرح تحول نظام سلامت دانست و افزود: طرح تحول نظام سلامت که از خرداد 93 آغاز گردید دارای محورهای ارتقاء کیفیت هتلینگ ، ترویج زایمان طبیعی ، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم ، کاهش پرداختی درمان از جیب مردم ، ارتقاء خدمات اورژانس و ارتقاء ویزیت و حضور پزشک مقیم در اورژانس در ساعات غیر اداری بود که خوشبختانه تمام این موارد با موفقیت در بیمارستان ضیایی اجرایی گردید و هم اکنون نیز ادامه دارد.
سلطان محمدی با ارائه آمار به عملکرد بیمارستان در سال 95 پرداخت که مهمترین آن چنین است :
بستری شدن 17 هزار و 100 نفر در بخش های بیمارستان و ضریب اشغال تخت 76.5 درصد ، افتتاح پلی کلینیک جدید در سال گذشته که تاکنون تعداد مراجعین به آن 177800 نفر بوده است ، نیز تعداد مراجعین سال 95 به بخش اورژانس هم 144 هزار نفر می باشد .
این مسئول در خصوص پزشک مقیم در اردکان گفت: هم اکنون 3نفر متخصص داخلی و 1 نفرمتخصص جراحی عمومی از ساعت 2 بعد از ظهر تا 8 صبح روز بعد در بخش اورژانس حضور دارند و به ویزیت بیماران می پردازند .
سلطان محمدی اظهار کرد: هتلینگ بیمارستان نیز ارتقاء یافت و با استفاده از مشاورین ، فضاهای داخلی زیباسازی گردید ، البسه بیماران تعویض و مناسب تر شد ، کیف بهداشتی در اختیار بیماران قرار گرفت ، ظروف غذا طبق نظر خود مراجعین آلومینیومی گردید ، دستگاه بزرگ آب شیرین کن نصب و مورد بهره برداری قرارگرفت و کافی شاپ و بوفه جهت رفاه حال بیماران و ملاقات کنندگان راه اندازی شد .
وی تصریح کرد: هم اکنون تعداد پزشکان فوق تخصص 9 نفر می باشد که قبلا 2 نفر بودند و در حال حاضر 26 متخصص در بیمارستان در حال خدمت به مردم هستند.
سلطان محمدی از دیگر اقدامات انجام شده در جهت رفاه حال مردم را ارتقاء سیستم نوبت دهی پزشکان ، راه اندازی مجدد بخش فیزیوتراپی با تعرفه دولتی و ایجاد انجمن حمایت از بیماران نیازمند امام حسن مجتبی (ع) اعلام کرد و در پایان از زحمات کلیه پرسنل در تمام رشته ها و رده ها تقدیر و تشکر نمود و از صعه صدر آنان در مقابل کاستی ها و کمبودها و بخصوص کمبود نیرو قدردانی نمود .
مدیر بیمارستان ضیایی نیز در این نشست مشترک با رسانه ها با تبریک پیشاپیش روز ارتباطات و روابط عمومی ها اظهار امیدواری کرد با اطلاع رسانی درست از این جلسه شاهد نتایج خوب آن باشیم .
رضا شاکر نقد منصفانه را کارساز و نتیجه بخش دانست و گفت : طبق آماری که مستندات آن موجود است ما در سال گذشته بیش از 550 هزار نفر مراجعه کننده داشتیم و مراجعین به بیمارستان هم یا دردمند هستند و یا اقوامشان فوت نموده که قاعدتا اکثرا ناراحت و عصبانی هستند و پرسنل بیمارستان هم که خود انسانند و تحت تاثیر قرار می گیرند و گاهی صبرشان لبریز می گردد بنابراین با‌ این حجم مراجعه کننده با این خصوصیات قطعا نارضایتی هم خواهد بود و خدا راشکر این نارضایتی در حداقل ممکن می باشد .
وی در زمینه طرح تحول نیز گفت : دولت تاکنون برای اجرای این طرح در بیمارستان ضیایی 140 میلیارد ریال کمک کرده است که 85 میلیارد ریال آن در جهت خرید تجهیزات بوده است .
مدیر بیمارستان خود گردان بودن بیمارستان و خرید مایحتاج از لیوان یک بار مصرف گرفته تا خریدتجهیزاتی مانند سی تی اسکن و پرداخت 60 درصد حقوق و مزایای پرسنل را از عوامل کمبود بودجه دانست و افزود : ما از آبان سال گذشته 175 میلیارد ریال از بیمه ها طلب داریم و 200 میلیارد ریال هم بدهی و با این وجود همچنان با بهترین شرایط در خدمت مردم هستیم .
شاکر در پاسخ به انتقادات در ارتباط با نداشتن MRI هم گفت : طبق استاندارد هر منطقه با جمعیت یک میلیون نفر نیاز به یک دستگاه MRI دارد در حالی که استان یزد با یک میلیون نفر جمعیت 4دستگاه دارد و دیگر نیازی به آن نیست و این در حالی است که ما بدون هزینه از بخش پر هزینه ای در میبد استفاده می کنیم و این دو شهر در کنار هم از خدمات پزشکی مشترک استفاده می کنند و این به نفع مردم است .
وی از خیرین ارجمند بخش بهداشت و درمان نیز تشکر کرد که کمک بسیار زیادی به بیمارستان نموده اند و اظهار امیدواری کرد این روند ادامه داشته باشد .
در پایان این جلسه تعدادی سوال از سوی خبرنگاران مطرح شد که توسط مسئولان پاسخ داده شد .
یکی از این سوالات در رابطه با خدمات ارائه شده در بخش اورژانس بود که دکتر سلطان محمدی پاسخ داد و از جمله اینکه مراجعه کننده به اورژانس ابتدا باید تریاژ شود و تریاژ 5 سطح دارد که سطح های 1و2و3 مربوط به بیماران اورژانسی است و سطح های 4و5 اگر زمان هم گذشت اشکال نداشته و توسط پزشک درمانگاه ویزیت می گردند، بنابراین پزشک اورژانس بیماران سطوح 1تا 3 و پزشک درمانگاه سطوح 4و5 را ویزیت می کنند .
سرپرست بیمارستان در پایان این مژده را داد که ان شاالله در آینده نزدیک شاهد راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان خواهیم بود .
بیمارستان ضیائی اردکان در سال 1388 با همت خانواده خیر مرحوم ضیائی ،تأمین اعتبار تکمیل و تجهیز بیمارستان در سفر ریاست محترم جمهور در سال 1385 ، وحمایت و پشتیبانی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در زمینی به مساحت 73 هزار مترمربع و زیربنای 12 هزار مترمربع شامل بخشهای اورژانس ، اطاق عمل ، دیالیز ، جراحی عمومی ، ارتوپدی ، اورولوژی ، گوش و حلق و بینی ،‌چشم ، زنان وزایمان ، ICU ، کودکان‌، داخلی ، عفونی ، داخلی اعصاب ، قلب و CCU ، فیزیوتراپی ، آزمایشگاه ، پاتولوژی و پلی کلینیک تخصصی مطابق با آخرین استانداردهای روز مراکز درمانی کشور وبا تجهیزات پزشکی مدرن و تجهیزات اداری به بهره برداری رسید .
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ 6197 خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.