به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد محمد جواد کبیر در آیین افتتاح ساختمان جدید بیمه سلامت شهرستان میبد افزود: این طرح پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال ٩٣ به دلایل متعدد اجرایی نشد.
وی اظهار کرد: توسعه مراقبت های اولیه و خدمات سلامت طی سه سال گذشته با اجرای این طرح پیشرفت درخشانی داشته و طرح تحول، انقلابی بزرگ در حوزه سلامت کشور به شمار می آید.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان با اشاره به دستاوردهای این طرح اظهار داشت: از مجموع ١٧ هزار خانه بهداشت مورد نیاز در کشور، طی سالهای ٦٤ تا ٦٨ هشت هزار و ٥٠٠ باب و در سالهای ٦٨ تا ٩٢ حدود 6 هزار مورد مرکز بهداشت ساخته شد.
وی ادامه داد: اما با اجرای طرح تحول نظام سلامت بین سالهای ٩٣ تا ٩٦ و هزار و ٥٠٠ مرکز بهداشتی و درمانی ساخته و ٢٠ هزار واحد ارائه خدمات بازسازی و نوسازی شد.
وی خاطر نشان کرد: با اجرای طرح مورد اشاره ١١ میلیون ایرانی زیر چتر پوششی بیمه همگانی سلامت قرار گرفته اند که از این میزان، تعداد ٣٥٠ هزار نفر در استان از بیمه سلامت بهره مند شدند.
ساختمان بیمه سلامت میبد با زیر بنای 600 متر در سه طبقه با هزینه 10 میلیارد ریال ساخته شده که ٥٠ درصد هزینه های آن بامشارکت مردم شهرستان میبد تامین شده است.
یکی از مهم ترین آثار مطلوب طرح نظام تحول سلامت بهره مندشدن افرادی است که زیر پوشش هیچ بیمه ای نبودند، اکنون 88 هزار نفر از جمعیت استان یزد زیر پوشش طرح رایگان بیمه سلامت همگانی قرار گرفتند.
مجموع بیمه شدگان سلامت استان یزد 347 هزار و 364 نفر اعلام شده است.
همچنین ابتدای اجرای طرح نظام سلامت تاکنون 397 هزار و 628 بیمار از مزایای آن در استان یزد بهره مند شدند.
طرح تحول نظام سلامت اردیبهشت سال 93 به منظور کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم، حضور پزشکان متخصص در بیمارستان های مشمول، ارتقای کیفیت خدمات درمانی و ویزیت در بیمارستان های مشمول، حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان های مشمول طرح و حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به مرحله اجرا درآمد.
میبد در 45 کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.
7536/ 6197 خبرنگار: کاظم سبحان زاده ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.