به گزارش عصر سه شنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، محمدعلی طالبی در نشست آموزشی اعضای شعب ثبت‌نام و اخذ رأی یزد افزود: تایید صلاحیت حداکثری داوطلبان ‌به هیچ‌ وجه مانع چشم‌پوشی هیات‌های اجرایی و نظارت از مسائل و مشکلات احتمالی داوطلبان نمی‌شود.
وی یادآور شد: شرایط منطقه‌، نوع نگاه‌ جهانی، شرایط داخلی، وضعیتی که امروز کشور در آن قرار دارد و نوع تبلیغات و گفتمان‌هایی که در حال انجام است حساسیت انتخابات این دوره را دوچندان کرده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با بیان اینکه به نظر می‌رسد رقابت‌ها در این انتخابات متفاوت از دیگر دوره ها باشد، گفت: شرایط موجود، سنگینی بار مسئولیت دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات را دو چندان کرده است.
طالبی ادامه داد: در استان با همفکری و تعاملی که میان همۀ بخش‌های موثر در انتخابات برقرار است، شرایط خوبی حاکم شده به‌گونه‌ای که از بدو تشکیل هیات‌های اجرایی بهترین همکاری‌ها میان ستاد انتخابات، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها با هیات‌های نظارت شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی وجود داشته است.
وی با بیان اینکه بررسی صلاحیت‌ها با همکاری و تعامل هیات‌های اجرایی پیش رفته، افزود: وی به رویکردها و راهبردهای مختلف در انتخابات اشاره کرد و ایجاد امنیت و آرامش در استان، مشارکت حداکثری در انتخابات، تعامل هیئت‌های اجرایی و نظارت و بازرسی و نیز قانون‌مداری در انتخابات را از راهبردهای استان در انتخابات پیش رو بیان نمود.
رئیس ستاد انتخابات استان یزد افزود: اکنون با تعامل دستگاه‌ها امنیت و آرامش خوبی در فضای استان ایجادشده ، مجموعه فعالیت‌هایی برای تحقق مشارکت حداکثری در حال انجام است و تعامل خوبی میان هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی ایجادشده است.
طالبی قانون را میثاق مشترک همۀ بخش‌های درگیر در انتخابات دانست و گفت: راهبرد چهارم در انتخابات پیش رو قانون‌مداری است و همۀ بخش‌ها با عمل به دستورالعمل‌های قانونی، شرایط مناسب را برای انتخاب خوب فراهم کنند.
وی برگزاری انتخابات سالم و قانونمند را برعهدۀ دست‌اندرکاران انتخابات دانست و گفت: نباید از مطالعه دستورالعمل‌ها، دفترچۀ راهنما و نکاتی که در جلسات آموزشی از سوی مدرسان بیان می‌شود، چشم‌پوشی کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان اینکه در استان آموزش و برنامه‌ریزی‌های مرتبط با فرایند برگزاری انتخابات با جدیت آغاز شده گفت: 31 نشست و همایش آموزشی برای اعضای شعب پیش‌بینی‌شده که شهرستان یزد در این امر پیش‌رو بوده است.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
7536/ 6014/ دریافت کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار: کاظم شاملو*
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.