مهدی غیب الهی روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی باخبرنگار ایرنا
اظهارکرد: عصر روز گذشته براثر بارش تگرگ در منطقه فراغه به بیش از 300 هکتار باغات زردآلو و گوجه سبز خسارت وارد شد.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: از مجموع 2 هزار و 500 باغات پسته بخش بهمن براثر تگرگ بیش از500 هکتار آن از 50 تا 100 درصد خسارت دیده است .
وی بابیان اینکه دهستانهای فراغه و تیرجرد از توابع بخش مرکزی ابرکوه بعنوان بزرگترین تولید کننده زردآلوی استان یزد محسوب می شود اظهارکرد: سطح زیرکاشت باغات زرد آلو در شهرستان ابرکوه یکهزار و200هکتار است .
غیب الهی ادامه داد: محصول زردآلو ابرکوه که از نظر طعم وکیفیت وپیش رسی مقام اول را در کشوردارد پیش بینی می شود با توجه به کیفیت ومرغوبیت این محصول 15تن در هرهکتار و در بعضی از باغات تا 20تن زردآلو برداشت شود.
این مسوول بابیان اینکه انواع تخم گردی ، فلکه ای ، خیاری ، زرقانی و خانی ارقام زرآلو این شهرستان هستند ادامه داد: محصول زردآلو ابرکوه باتوجه به کیفیت و پیس رسی روانه بازار مصرف در استانهای مختلف کشور ازجمله یزد، اصفهان ، تهران و فارس می شود .
مدیر جهادکشاورزی ابرکوه با اشاره به اینکه بیش از60 درصد زردآلوی استان در این شهرستان تولید می شود تاکید کرد: تاسیس صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات زردآلو یک امر ضروری است و جهاد کشاورزی از سرمایه گذاران دراین بخش حمایت می کند.
17 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ابرکوه به محصولات زراعی وباغی اختصاص دارد.
ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.
7540/ 6197 خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.