به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت‌الله محمدرضا ناصری روز یکشنبه در دیدار مدیران صنعت برق یزد افزود: کار فرهنگ سازی در مصرف درست از برق در جامعه خیلی اهمیت دارد و برای تحقق آن باید فعالیت های جدی انجام گیرد.
وی ادامه داد: موضوع فرهنگ‌سازی در مصرف درست و به موقع از صنعت برق باید شامل مواردی از قبیل مصرف ، معماری و سایر نیازهای جامعه و مردم باشد که توسط متولیان امر برای آن اقدام های شایسته ای بعمل آید .
امام جمعه یزد گفت: در یزد ظرفیت‌های بالایی برای بهره گیری از نیروگاههای خورشیدی وجود دارد بنابراین باید فعالیت در عرصه تولید انرژی از خورشید همواره مورد عنایت خاص مسئولان اجرایی قرار گیرد.
ناصری اظهار داشت: مسئولان اجرایی باید در این زمینه بنحوی عمل کنند که هزینه‌های راه‌اندازی نیروگاههای خورشیدی ارزان‌تر تمام شود که سرمایه‌گذاران رغبت بیشتر به این موضوع پیدا کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: هم اکنون بخاطر هزینه های زیاد سرمایه گذاران رغبت زیادی برای ورود به آن ندارند بنابراین باید در خصوص کاهش هزینه‌های راه‌اندازی اقدام کرد.
ناصری گفت: در گذشته منازل در طول روز به روشن کردن چراغ نیازی نداشتند و اتاق‌ها به گونه‌ای طراحی شده بود که همه از نور طبیعی استفاده می‌کردند ولی هم اکنون سبک معماری به گونه‌ای شده که حتما باید در هر ساعت از روز چراغ در خانه روشن باشد وگرنه داخل ساختمان تاریک است.
7536/6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده **انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.