به گزارش روز جمعه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، داود پاک طینت با اشاره به سه نوع ارتباط تقابلی، تعاملی و تفاهمی که می‌تواند بین روابط عمومی‌ها و رسانه وجود داشته باشد افزود: انتظار داریم روابط عمومی‌ها زمینه‌های تعامل با رسانه‌ها را ایجاد کنند و در مسیر رسیدن به ارتباطی تفاهم محور بین روابط عمومی و رسانه‌ها گام بردارند.
وی با ابراز تأسف از اینکه در برخی موارد ارتباط روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها حالت تقابلی به خود می‌گیرد ادامه داد: مسئولان روابط عمومی‌ها باید باکار علمی تلاش کنند تا زمینه‌های کاهش موارد تقابلی را فراهم نمایند و به سمت تعامل بین خود و رسانه‌ها و حتی تفاهم نیز حرکت کنند.
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های یزد با اشاره به‌دشواری های نوشتن یک نقد منصفانه گفت: خبرنگار عزیزترین داشتۀ خود یعنی وقت خود را برای نقد عملکرد یک سازمان صرف می‌کند تا نقاط تاریک حرکت‌هایی که سازمان انجام می‌دهد را برای افکار عمومی روشن نماید و دور از انصاف است که ما با برخوردهای تقابلی خود، قدر این وقت گذاری خبرنگار راندانیم.
پاک طینت ضمن برشمردن خصوصیات یک نقد منصفانه و تفکیک آن از تمسخر، توهین و نشر اکاذیب گفت: خبرنگار نقاد درواقع کارشناس افتخاری یک سازمان است که بدون هیچ چشم‌داشتی ابعاد مختلف فعالیت‌های یک سازمان را برای مردم روشن می‌کنند پس شایسته است روابط عمومی‌ها، رسانه‌‌ها را به‌عنوان همکار خود تلقی کند و زمینه‌های تعامل با آنان را فراهم نمایند.
وی ضمن گلایه از تعداد معدودی از افراد که درروند اجرای سند راهبردی روابط عمومی‌ها اختلال ایجاد کرده‌اند گفت: در جلسه‌ای که به‌زودی ویژه سند راهبردی روابط عمومی‌ها برگزار می‌گردد روند فعالیت‌های انجام‌شده و چگونگی ادامه فعالیت سند، برای روابط عمومی‌ها تشریح می‌گردد.
این مسئول همچنین بر برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها تأکید کرد و افزود: طبق آیین‌نامه، فراخوان انتخابات اعلام می‌شود و هر دستگاه اجرایی حق یک رأی دارد و مدیران و کارشناسان روابط عمومی ادارات نیز حق داوطلب شدن دارند.
پاک‌طینت هفته ارتباطات و روابط عمومی را یادآور شد و افزود: برنامه‌های این هفته و پوستر مشترک به روابط عمومی ادارات ارسال می‌گردد.
سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری یزد در خصوص امکان ثبت مستندات روابط عمومی‌ها در مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان گفت: اسناد و گزارش‌های عملکردی سازمان‌های خود را به مدیریت اسناد و کتابخانه ملی استان ارسال کنید تا برای همیشه ثبت شود و امکان این را داشته باشید تا هرلحظه بر بستر اینترنت این گزارش‌ها را مرور کنید.
در بخش اول این نشست دوره آموزشی عکاسی به‌صورت عملی با تدریس محمدهادی آخوندی برگزار شد.
شورای هماهنگی روابط عمومی استان یزد شامل مسئولان روابط عمومی دستگاه های مختلف است که سالانه برنامه های مختلفی را پیگیری می کنند.
7536/ 6197 دریافت کننده:کاظم سبحان زاده***انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.