به گزارش ایرنا، فیض الله عرب سرخی شامگاه چهارشنبه در نشست دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه سیاست داخلی در محل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی شعبه یزد افزود: وضعیت رسانه ها در دولت دهم به گونه ای بود که روزنامه ها بادلیل و بی دلیل تعطیل می شد و جرات اعتراض نبود.
وی ادامه داد: اما اکنون علاوه بر حرکت پیش رونده مطبوعات، با رسانه هایی مواجهیم که ممکن است جامعه را از رسانه های مکتوب بی نیاز کنند.
وی گفت: فعالیت دولت تدبیر و امید در همه حوزه ها مطلوب بوده اما آنچه رخ داده به طور دقیق به جامعه منعکس نشده که بخشی از فضاسازی های کنونی محصول و معلول اطلاع رسانی نادرست به جامعه است.
عرب سرخی افزود: جامعه ما از آنچه در نظام اجرایی رخ داده اطلاعی ندارد و به همین دلیل برخی ارزیابی ها درست نیست.
وی با بیان اینکه دلیل حمایت اصلاح طلبان از روحانی، عملکرد مطلوب او است ادامه داد: برای پی بردن به این عملکرد باید مقایسه را مبنا قرار دهیم که بر این اساس مشکلات بسیاری در دولت یازدهم رفع شده است.
این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در حوزه فعالیت های سیاسی وضعیت به گونه ای بود که تشکل های سیاسی و احزاب در دولت دهم منحل یا از ترس انحلال به طور عملی به تعطیلی کشید اما با تلاش های دولت یازدهم، فعالیت این احزاب و تشکل ها احیا شد.
عرب سرخی افزود: در انتخابات مجلس شورای اسلامی، نامزدهای اعتدالگرا پیروز شدند و به دنبال آن، سه وزیری که در مجلس قبل موفق به کسب رای اعتماد نشده بودند به کابینه دولت یازدهم راه یافتند.
وی با بیان اینکه در چهار سال گذشته افزون بر 150 انجمن اسلامی در دانشگاه ها احیا شده است خاطر نشان کرد: دولت یازدهم از فرصت و توانمندی موجود در حوزه دانشگاهها استفاده کرد و به توفیقات مطلوبی دست یافت.
وی اظهار کرد: در حوزه فعالیت های فرهنگی، 470 کنسرت در دولت تدبیر و امید برگزار شد که در این بین از برگزاری 15 کنسرت نیز جلوگیری به عمل آمد.
عرب سرخی تصریح کرد: بین دولت منتقد برخورد با مردم در کوچه و خیابان با دولتی که برای برخورد ابزار کار بدهد تفاوت بسیاری وجود دارد.
وی افزود: دولت یازدهم در حالی در حوزه سیاست داخلی عملکرد مطلوبی داشته که عملکردش در حوزه های سیاست خارجی و اقتصادی بسیار درخشان تر بوده ، به گونه ای که نامزد افراطی جناح اصولگرا که پیش از این علیه برجام اظهار نظر می کرد، اکنون مجبور است آن را دستاورد حکومت بیان کند.
وی گفت: صادرات نفت در دولت یازدهم افزایش قابل ملاحظه ای نسبت به دولت قبلی داشت و در تولید بنزین به خودکفایی رسیدیم.
عرب سرخی با بیان اینکه برخی نامزدهای انتخاباتی شعارهایی می دهند که تحقق آنها ناممکن است، افزود: ایجاد هر شغل در کشور به طور میانگین حدود یک میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد و برخی شعارها عوام فریبی است.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی 29 اردیبهشت برگزار می شود.
7532 / 6197 خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: محمدحسین فلاح
irnayazd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.