به گزارش ایرنا ، در این مراسم که با حضور غلامرضا سلیمانی معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در جوار اتحادیه صنف طلای یزد برگزار شد ، مدیرعامل شهرک های صنعتی استان یزد با تقدیر از پیشکسوتان این حرفه گفت: در سال 93 به این نتیجه رسیدیم که خوشه طلا می تواند موجب اعتلا و ارتقاء این کسب و کار باکلاس در استان شود.
سیدمسعود عظیمی افزود: با توجه به تواضع و بی ادعایی پیشکسوتان حوزه طلا و جواهر ، این هنرصنعت بزودی پیشرفت کرد و حضور فعالانه آنها در شورای خوشه های صنعتی استان زمینه سرعت در کارها را فراهم آورد.
وی با بیان اینکه این حوزه صنعتی ، علاوه بر اینکه بدون آلایندگی و بی نیاز از آب است دارای جاذبه و نفوذ بالا در جامعه نیز هست، تصریح کرد: به همین دلیل تعداد زیادی در نخستین دوره 60 ساعته این مرکز تازه تاسیس ثبت نام کردند ولی به دلیل کمبود فضا فعلا 14 نفر در دوره شرکت می کنند.
مدیرعامل شهرک های صنعتی استان یادآور شد: تعداد زیادی از زرگران یزدی در شهرهای مختلف ایران همچون ، بندرعباس ، شیراز و مرودشت فعالیت دارند اما طراح یزدی در حوزه طلا و جواهر نداریم از این رو با همکاری اتحادیه طلا و جواهر و هزینه 350میلیون ریال شهرک صنعتی این مرکز آموزشی دایر شد.
عظیمی تاکید کرد : در عین حال به دلیل اینکه فقط در یزد طلای با عیار 20 داریم نیازمند عزم و همدلی و همگرایی و نیز رقابت سالم برای بالابردن کیفیت و کاهش قیمت برای بدست آوردن بازارهای بزرگی همچون هند هستیم.
در ادامه مسئول خوشه طلاو جواهر استان یزد هم گفت: از زمانی که طرح خوشه طلا و جواهر مطرح شد نسبت به شناسایی مشکلات این حوزه اقدام کردیم که مهمترین آن نبود الگوی طراحی بومی بود.
علی کریمی افزود: با توجه به اینکه استان یزد دومین قطب تولید طلا و جواهر کشور محسوب می شود نیازمند الگوی بومی استان بودیم به همین دلیل با همکاری شهرک صنعتی و همراهی پیشکسوتان این حوزه نخستین مرکز آموزش طراحی طلا را برای ارائه آموزش های لازم در این بخش دایر کردیم.
استان یزد با دارا بودن بیش از 757 واحد دارای مجوز و حدود 600 واحد بدون مجوز تولیدی طلا، یکی از قطب‌های طلاسازی در ایران شناخته می‌شود
برآوردها نشان می‌دهد بیش از یکهزار و 400 واحد طلاسازی در سطح شهر یزد فعالیت دارند.
19 خوشه صنعتی در این استان شناسایی شده که هم اکنون 2 مورد سنگ و طلا فعال است ، 2 مورد زیلو و گلخانه نیز در آستانه راه اندازی و چند مورد همچون کنجد ، نساجی و کاشی و سرامیک بعد از سه سال فعالیت مستقل شده است.
1968/6197 خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار : فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.