به گزارش ایرنا احمد جلیلی سه شنبه شب در نخستین کنگره بین المللی اعتیاد و رفتارهای پرخطر در یزد افزود: 85 درصد عامل ایجاد بیماریهای روانی، عوامل محیطی موثر و 15 درصد ژنتیکی هستند.
وی گفت: موقعیت جغرافیایی و واقع شدن ایران در منطقه ای با تحولات متعدد سیاسی و اقتصادی، باعث افزایش بار بیمارهای روانی طی سالهای اخیر شده است.
رییس موزه علوم پزشکی ایران با تاکید بر ضرورت انگ زدایی از مصرف داروهای افسردگی در مبتلایان به این اختلال افزود: در ایران 16 درصد بار بیماریها با افسردگی مرتبط است و این در حالیست که تنها سه درصد از کل بودجه سلامت به این حوزه اختصاص یافته است.
وی مهمترین مسئله در درمان و پیشگیری از بیماری های روانی را بحران شناخت این نوع بیماریها عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین راهکارها در این زمینه، توجه به بیماریهای روانی همانند بسیاری از بیماری های دیگر مانند بیماریهای قلبی- عروقی، کلیوی و غیره است.
به گفته وی استان یزد کمترین آمار مبتلایان به بیماریهای روانی را در کل کشور داشته اما طبق آخرین بررسی های بعمل آمده، این بیماری شیوع بالایی را در استان یزد به خود اختصاص داده است.
نخستین کنگره بین المللی اعتیاد و رفتارهای پرخطر از سه شنبه شب به مدت سه روز در یزد برگزار می شود.
دراین کنگره شماری از صاحب نظران علم اعتیاد، روانپزشکان و روان شناسان داخل و خارج کشور حضور دارند و در زمینه وضعیت اعتیاد در کشور و مقایسه آن با جهان، بررسی اختلالات همراه با اعتیاد، عوامل موثر در ایجاد اعتیاد، درمان و راه های پیشگیری از آسیب و کاهش تقاضا در زمینه اعتیاد بحث و تبال نظر می کنند.
2088/6197 خبرنگار:کبری دانشی** انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.