به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیدمحمد رستگاری روز سه شنبه در این آیین که با حضور مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد برگزار شد، افزود: مهریز دارای حدود 40 هزار بیمه شده اصلی و تبعی زیرپوشش تامین اجتماعی است.
وی ادامه داد: هم اکنون در شهرستان مهریز یک درمانگاه در جوار اداره تامین اجتماعی وجود دارد که بخاطر تعداد بیمه شدگان زیرپوشش و موقعیت خاص منطقه در کنار جاده اصلی کشور و مراجعه مسافران جوابگو نیست.
فرماندار مهریز اظهار داشت: وجود درمانگاه تخصصی یکی از مطالبات و نیازهای همیشگی بیمه شدگان و سایر مراجعه کنندگان است بنابراین باید ساخت درمانگاه از سوی مسئولان استان پیگیری شود.
وی افزود: فعالیت های تامین اجتماعی بر اساس نیازهای مردم و سیاست های دولت باید روز به روز گسترش یابد که موجب رفاه و جلب اعتماد بیش از گذشته همگان می شود.
در این مراسم محمد صابری مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد ابراز امیدواری کرد تا به مطالبات مردم و افراد زیرپوشش رسیدگی شود.
همچنین در این مراسم محمدرضا خانی به عنوان سرپرست جدید شعبه تامین اجتماعی مهریز معرفی شد.
40 هزار بیمه شده اصلی و تبعی زیرپوشش تامین اجتماعی مهریز هستند.
***
کاهش 30 درصدی برداشت گوجه سبز در مهریز
مدیر جهاد کشاورزی مهریز از کاهش 30 درصدی برداشت گوجه سبز در باغات این شهرستان در سال جاری خبر داد.
کامیار رسولی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خشکسالی های مکرر و بروز برخی آفات از علت های اصلی کاهش برداشت محصول آلوچه (گوجه سبز) در مهریز است .
وی ادامه داد: افزون بر 95 هکتار از سطح باغات این شهرستان بخصوص در مناطق میانکوه و خورمیزات و همچنین در حومه شهر مهریز به گوجه سبز اختصاص دارد .
مدیر جهاد کشاورزی مهریز اظهار داشت: بطور متوسط در هر سال از هر هکتار حدود 23 تن گوجه سبز برداشت می شود که ضمن مصرف داخلی به برخی مناطق کشور و مرکز استان ارسال می شود.
رسولی ، بروز آفات ، خشکسالی ها و سرمازدگی های مکرر سالانه ، نبود ثبات قیمت ، نبود صنایع تبدیلی و همچنین پراکندگی درختان آلوچه در میان سایر درختان را از مشکلات اصلی باغداران این محصول ذکر کرد .
این مسئول اظهار داشت: برداشت آلوچه همه ساله در شهرستان مهریز از اوایل اردیبهشت ماه آغاز می شود و حدود 2.5 ماه ادامه دارد.
سطح زیر کشت کشاورزی در مهریز 17 هزار و 500 هکتار است.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
7536/ 6014/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: کاظم شاملو*
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.