به گزارش ایرنا، علی نمازی عصر سه شنبه در هفدهمین نشست سرمایه‌ گذاری استان یزد با بیان اینکه شرایط مناسبی در مرکز خدمات سرمایه گذاری برای جذب سرمایه گذاران فراهم شده، اظهار کرد: 80 درصد این سرمایه گذاری ها از سوی بخش خصوصی صورت گرفته که سازمان صنعت، معدن و تجارت با جذب حدود نیمی از سرمایه گذاری ها، توزیع برق و حوزه انرژی خورشیدی، گاز و راه و شهرسازی بیشترین سرمایه گذاری ها را داشته اند.
وی گفت: در راستای جذب سرمایه گذاری خارجی در فروردین ماه امسال یک سرمایه گذار خارجی برای ساخت نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی با 12 میلیون یورو در روستای فهرج شهرستان یزد اعلام آمادگی کرده است.
نمازی اضافه کرد: همچنین چند شرکت سرمایه‌گذاری از کشور ایرلند آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در زمینه تولید انرژی خورشیدی در استان یزد اعلام کرده‌اند که هیاتی از سرمایه گذاران هفته آینده به یزد سفر خواهند کرد.
وی ادامه داد: از کشور اتریش نیز برای سرمایه‌گذاری 12 میلیون یورویی اعلام آمادگی شده که کار آن از سال گذشته آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا آبان‌ماه سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد بخش های انرژی خورشیدی با توجه به موقعیت خاص استان در تابش خورشید، گردشگری، صنایع هایتک(فناوری های نو)، دانش بنیان و بهداشت و درمان را ظرفیت های استان برای سرمایه گذاری معرفی کرد.
نمازی تصریح کرد: قطعا سرمایه گذاری ها در استان بیش از این ارقام است و باید منتظر گزارش سایر دستگاه های غیرعضو مرکز خدمات سرمایه گذاری در این خصوص باشیم که جمع بندی آن بعدا اعلام خواهد شد.
استان یزد 1.1 درصد جمعیت کشور را داراست ولی از لحاظ تولید صنعتی 4.4 درصد سهم تولید این بخش را در کشور دارد و مستعدترین منطقه کشور برای بهره برداری از انرژی خورشیدی محسوب می شود.
1968/ 6014/ خبرنگار: محمودرضا رحمانی ** انتشار : کاظم شاملو*
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.