به گزارش ایرنا حسن موسوی نژاد دوشنبه شب در نشست بررسی دستاوردهای اقتصادی دولت در ستاد مرکزی این حزب در یزد افزود: البته ضعف اطلاع رسانی و نبود حزبی قوی برای پشتیبانی از دولت نیز سبب مظلومیت دولت دکتر روحانی شده است.
وی با بیان اینکه بزرگترین توفیق دولت تدبیر و امید، برجام و خارج کردن کشور از زیرفصل شورای امنیت سازمان ملل متحد بدون جنگ دانست که برای نخستین بار در تاریخ محقق شد، و گفت: همین پیمان بزرگ که میان ایران و چند کشور دنیا به امضا رسید در واقع پایه فعالیت ها و موفقیت های اقتصادی دولت تدبیر و امید بوده است.
این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: اگر با همان قطعنامه های دولت دهم، مسیر ادامه پیدا می کرد و با شرایط امروز آمریکا و روی کار آمدن فرد ماجراجویی چون ترامپ، قطعا ایران قبل از سوریه مورد تهدید قرار می گرفت ولی به دلیل امضای برجام، آمریکا راهی جز پذیرش این پیمان بین المللی ندارد.
موسوی نژاد گفت: برداشتن تحریم های بانکی با امضای برجام، صف کشیدن هیات های بزرگ تجاری اروپایی برای معامله با ایران، رشد اقتصادی 6 و 6.5 درصدی بنا به اعلام دولت و یا 7 تا 7.5 درصدی اعلامی بانک جهانی و ورود دوباره به بازارهای جهانی بخشی از توفیقات اقتصادی دولت یازدهم بوده است.
وی تصریح کرد: در حوزه نفت نیز رسیدن به سهمیه فروش به رقم قبل از تحریم ها در کمترین زمان و بازگشت دوباره به بازار جهانی در کنار رسیدن به برداشت کشور قطر از میادین مشترک منطقه عسلویه و رونق اشتغال در فازهای آن، دور شدن از واردات بنزین با بهره برداری از پالایشگاه مجتمع ستاره خلیج فارس و نیز تامین گاز مناطق شمالی در سال گذشته بدون وابستگی و مذاکره برای افزایش قیمت با ترکمنستان از مهمترین فعالیت های این بخش است.
وی اظهار کرد: حدود 20 سال بود که ایران هواپیمای مهمی به دلیل تحریم ها خریداری نکرده بود و تنها چند هواپیمای دست دوم خرید و شرکت ایران ایر به عنوان بزرگترین ایرلاین منطقه از رقبا عقب افتاد ولی با رفع تحریم ها علاوه بر خرید قطعات با شرکت های آمریکایی نیز قرارداد خرید امضا کرده ایم.
این استاد دانشگاه گفت: رفع ممنوعیت واردات دارو برای بیماران خاص، بیمه سلامت و بیمه حاشیه نشینان و کاهش هزینه های درمان طبقه ضعیف، فعالیت های گسترده در حوزه ریلی و جاده ای و آزادراهی و کاهش برخی مسیرها همچون بزرگراه تهران – شمال بعد از سال ها توقف و راه اندازی دوباره اغلب کارخانه های تعطیل شده از فعالیت های این حوزه است.
موسوی نژاد ادامه داد: دولت در بخش اقتصادی نمره قابل قبولی دارد اما به دلیل انعکاس ضعیف، عدم اطلاع رسانی مناسب ناشی از ضعف مطبوعات و رسانه ها و احزاب حامی دولت و در مقابل هجمه های بزرگ برخی رسانه علیه دولت، کمتر به اطلاع مردم رسیده است.
موسوی نژاد خاطرنشان کرد: دیگر نکته مثبت در کارنامه دولت یازدهم پرهیز از دروغگویی و فاصله گرفتن از افتتاح طرح های غیرواقعی است با این حال تلاش کرده با ایجاد رشد و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال، زمینه افزایش قدرت خرید مردم را فراهم کند.
1968/6197 خبرنگار: محمود رحمانی**انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.