به گزارش ایرنا، عباس حیدری روز دوشنبه در چهارمین نشست کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان یزد با تاکید بر فضاسازی و اطلاع رسانی رسانه ها برای برگزاری انتخاباتی با شکوه، رویکرد تمامی دست اندرکاران انتخابات را برای زمینه سازی مشارکت حداکثری شهروندان در انتخابات اردیبهشت ماه مورد تاکید قرار داد.
وی یادآور شد: با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات و تبلیغات رسمی نامزدهای انتخابات شوراها، رسانه های جمعی می توانند در گرما بخشیدن به فضای اطلاع رسانی و تبلیغات، در زمینه افزایش مشارکت شهروندان نقش تاثیر گذاری داشته باشند.
حیدری با بیان برگزاری انتخابات دربرخی از مناطق استان به صورت الکترونیکی بر آموزش چگونگی استفاده از تجهیزات ویژه صندوق های الکترونیکی از طریق صدا و سیما تاکید کرد.
داوود پاک طینت مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد نیز در این نشست، رونمایی از منشور اخلاق حرفه ای رسانه ها در زمینه انتخابات را حرکتی نو و ارزشمند دانست و از تهیه محتوای آموزشی مورد نیاز برای رای گیری الکترونیکی خبرداد.
مدیر اتاق خبر واحد اطلاعات و اخبار صدا و سیما مرکز یزد نیز در این نشست با تاکید بر پرهیز از دوقطبی سازی فضا و رعایت اصل بی طرفی در صدا و سیما گفت: در برنامه ها رسانه ملی تلاش شده تا عدالت در اختصاص زمان به نامزدهای ریاست جمهوری رعایت شود.
مهدی سلطانی افزود: رویکرد اصلی رسانه ملی بر زمینه سازی مشارکت حداکثری و تبیین حقوق مردم در انتخابات است.
محمد امامی رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی استان یزد نیز از انجام دو مورد پایش رویدادها مرتبط با انتخابات در رسانه های استان خبرداد.
در این نشست نمایندگان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی، فرمانداری و شهرداری یزد و خبرگزاری جمهوری اسلامی استان نیز پیشنهادهایی را در زمینه تعیین سیاست های اجرایی و برنامه های کمیته اطلاع رسانی مطرح کردند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت امسال برگزار می شود.
6014/ تهیه و انتشار: کاظم شاملو
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.