محمد زاده رحمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شهرستان از لحاظ اجتماعی و دسته بندی مشاغل یک شهرستان کارگری محسوب می‌شود و توجه به این قشر زحمت کش باید سرلوحه کاری مسوولان قرار گیرد.
فرماندار بافق گفت: با اشتغال 11 هزار کارگر در کارخانجات مختلف مثل تعمیرات لکوموتیو راه آهن، کاشی، ... و معادن گوناگون شاهد پویایی در جوامع کارگری هستیم و باید با استفاده از این ظرفیت ها هم تولید و هم اشتغال را افزایش دهیم تا اقتصاد مقاومتی در عمل محقق شود.
وی با اشاره به ایجاد و راه اندازی تشکل های صنفی کارگری در واحدهای صنعتی افزود: تشکل ها و انجمن های صنفی برای پیگیری حق و حقوق کارگران و برنامه هایی که دولت و مدیران شهرستان دارند نقش مفیدی را ایفا می کنند و ضرورت دارد این تشکل ها مورد حمایت قرار گیرند تا بیش از پیش تقویت شوند.
فرماندار بافق تاکید کرد: از تشکل های کارگری این شهرستان حمایت می کنیم و به طور مرتب در پیگیری و رفع مشکلات کارگران تلاش خواهیم کرد.
زاده رحمانی افزود: دولت ضمن ایجاد اشتغال در شهرستان بافق و توسعه صنایع جوار معدنی، صنعت و معدن، صنایع غذایی ،بخش کشاورزی ، صنایع جوار ریلی و حوزه راه آهن موظف به حفظ اشتغال و تامین امنیت شغلی کارگران و معدنکاران است.
وی همچنین با بیان اینکه در سال گذشته تعدیل نیرو در شهرستان بافق در حداقل ممکن بوده است خاطر نشان کرد: معوقات کارگری نیز در این سال کاهش یافته و روز به روز،تاریخ پرداخت به زمان مطلوب رسیده است.
11 هزار کارگر در کارگاه ها، کارخانجات و معادن شهرستان بافق مشغول به کار و فعالیت هستند که از این تعداد سهم شرکت سنگ آهن مرکزی بیش از 6 هزار و 500 نفر است.
تنها کارخانجات تعمیرات لکوموتیو راه آهن کشور در این شهر فعالیت می کند و حدود یکهزار نیرو در آن به کار اشتغال دارند.
بافق گنجینه معادن ایران با 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری شهر یزد قرار دارد.
7543/ 6197 خبرنگار: اصغرعسکری** انتشار: فلاح
irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.