به گزارش ایرنا، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر یزد با بیان اینکه تظاهر به روزه خواره در این استان اندک است، گفت: باتوجه به درپیش بودن ماه رمضان، رعایت شئونات اسلامی در این ماه مبارک به خصوص در مکان های عمومی ضروری است و بر این اساس دستورالعمل هایی توسط ستاد امر به معروف تهیه و در اختیار اصناف قرار می گیرد.
حجت الاسلام محمد فخرالدینی با تاکید بر نقش رسانه ها در تبیین اهمیت رعایت شئونات اسلامی به خصوص در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: این ستاد وظایف ستادی برعهده دارد و در امور اجرایی دخالت نمی کند.
وی افزود: باتوجه به مطلوب بودن رعایت شئونات اسلامی از سوی مردم دارالعباده یزد، حتی موارد معدود تظاهر به روزه خواری در ماه مبارک رمضان برای استان ناخوشایند است.
فخرالدینی تصریح کرد: باتوجه به لازم الاجرا بودن مصوبات ستاد امر به معروف، در صورت تخطی از دستورالعمل با متخلفان طبق قانون برخورد می شود و هدف اصلی تذکر لسانی (زبانی) در اماکن عمومی است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد فعال ‌سازی گروه‌ های امر به معروف و نهی از منکر اتحادیه‌ ها و اصناف، بهره‌ گیری از توانمندی تبلیغی اتحادیه ‌ها و اصناف، هماهنگی با ناجا به منظور جلوگیری از هنجارشکنی و تظاهر به روزه خواری در ملاء عام، هماهنگی با ائمه مساجد بازار برای پرداختن به موضوعات امر به معروف و نهی از منکر، ترویج فرهنگ ساده زیستی و مبارزه با اسراف و تبذیر را از برنامه های این ستاد برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی و تشویق اتحادیه ‌ها و واحدهای صنفی به دادن افطاری ساده عنوان کرد.
در این نشست نمایندگان دستگاه ها و اصناف مرتبط با ماه مبارک رمضان، برنامه های امر به معروف و نهی از منکر در این ماه مبارک را تشریح و نظرهای خود را در خصوص برنامه های پیشنهادی بیان کردند.
/7532/ 6014/ خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: کاظم شاملو*
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.