سیدنبی رسولی روز شنبه به مناسبت سالروز تاسیس شوراها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شورا نقش مهمی در مدیریت شهری و روستایی و ساماندهی اوضاع جامعه دارد وباید با تلاش مضاعف در پیشبرد اهداف امورخدمت کند.
وی با بیان اینکه شوراها بعنوان حلقه های اجرایی دولت در سیستم مدیریت روستاها نقش بسیار مهمی دارند افزود: انتخاب درست اعضای شوراهای شهر و روستا در رشد و توسعه شهرها و روستاها بسیار تاثیرگذار است .
رسولی همچنین افزود:‌ شوراها باید بیشتر از ظرفیت های مردمی در توسعه منطقه و خدمت مطلوب تر به مردم استفاده کنند.
فرماندار ابرکوه ادامه داد: شوراهای اسلامی یک اصل عقلی است که آموزه های دین و اسلام برای آن صحه گذاشته و قانون اساسی هم برمبنای آموزه های اسلامی اصل ارزشمند شوراها را مورد توجه قرارداده است .
نماینده عالی دولت درابرکوه تصریح کرد: شوراها با اولویت بندی و با متمرکز کردن فعالیت های عمرانی به حل مشکلات و اجرایی شدن کارها کمک کنند.
رییس ستاد انتخابات درابرکوه خاطرنشان کرد: 233 داوطلب انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان ثبت نام کردند که 221 نفر مورد تأیید هیات اجرائی و هیات نظارت قرار گرفته و ما بقی قبل از بررسی صلاحیتها انصراف خودرا در حضور در شوراها اعلام نموده اند.
این مسئول اضافه کرد: درشهر ابرکوه و مهردشت هر کدام 5نفر به عنوان اعضای اصلی و 3نفرنیز به عنوان اعضای علی البدل به شوراهای اسلامی شهری و روستایی راه می یابند.
وی با اشاره به فراهم شدن شرایط و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور در شهرستان ابرکوه خاطرکرد: 105 شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان تعیین شده است.
رسولی ادامه داد: از مجموع این تعدادصندوق ، 58 صندوق برای اخذ رای انتخابات شورای شهر و روستا و 47 صندوق برای اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری تعیین شده است.
فرماندار ابرکوه همچنین یادآور شد: 17 صندوق ثابت و یک صندوق سیار در شهر ابرکوه وهمچنین 8 صندوق ثابت در شهر مهردشت و4صندوق ثابت و9صندوق سیاردرروستاهای بخش مرکزی و همچنین 6 شعبه ثابت و سه شعبه سیار در بخش بهمن این شهرستان درنظر گرفته شده است .
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می شود.
ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.
7540/ 6197 خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.