محمدعلی طالبی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: برنامه ریزی برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی بر اساس برنامه زمانبندی در حال انجام است و تعداد و محل شعب اخذ را هیات های اجرایی در تمام شهرستان ها و بخش های استان تعیین کرده اند و بدین ترتیب، انتخاب اعضای شعب اخذ رای آغاز شده است.
طالبی ادامه داد: در زمینه تبلیغات انتخابات نیز در یک هفته گذشته، شاهد برخی برنامه های تبلیغاتی در سطح استان بودیم و به جز تخلفات محدودی که گزارش شد و اقدام قانونی در برخورد با آن انجام گرفته، مشکل خاصی که انتخابات را تحت تاثیر قرار دهد، مشاهده نشده است.
وی این تخلفات را تبلیغات زودهنگام شوراها در فضای مجازی و نصب پوستر انتخابات ریاست جمهوی در خارج از محل ستاد اعلام کرد.
طالبی تصریح کرد: با اعلام اسامی نامزدهای شوراها و آغاز تبلیغات از 21 اردیبهشت، فضای تبلیغاتی استان پر رنگ تر می شود از این رو پیش بینی های لازم برای تامین مکان های مشخص از سوی شهرداری ها برای تبلیغ انجام شده است.
وی به هواداران نامزدهای ریاست جمهوری و شوراها توصیه کرد قوانین و مقررات مربوط به انتخابات را رعایت کنند تا در عین ایجاد فضای پرشور و نشاط برای مشارکت حداکثری مردم، فعالیت قانونمند نامزدها درعرصه تبلیغات و آرامش فضای انتخاباتی را در استان شاهد باشیم.
وی در مورد کمرنگ بودن فضای تبلیغات محیطی ریاست جمهوری در استان هم گفت: در دوره های قبل، تایید صلاحیت نامزدها توسط شورای نگهبان با استفاده از حداکثر فرصت قانونی در قانون بود اما در این دوره، شورای نگهبان از 5 روز فرصت تمدید برای احراز صلاحیت استفاده نکرد و بلافاصله اسامی نامزدها اعلام شد.
به گفته وی همین امر موجب شد تا یک زمان هفت روزه را زودتر نسبت به ادوار قبل شروع کنیم و از این جهت شاید نامزدها آمادگی لازم برای ورود به عرصه تبلیغات نداشتند.
انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
6197 / 6014/ خبرنگار: محمدحسین فلاح تفتی** انتشار کاظم شاملو*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.