مهدی غیب الهی روز پنجشنبه درگفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهارکرد: بیش از 300هکتار از سطح باغات شهرستان ابرکوه که بیشتر در دهستان فراغه بخش مرکزی است به کشت گوجه سبز اختصاص دارد .
وی با بیان اینکه برداشت گوجه سبز تا اوایل خرداد ادامه دارد افزود: امسال بخاطر گرمازدگی تولید این محصول درهر هکتار به 10 تن رسیده و این در حالیست که در شرایط آب و هوایی عادی، تولید به طور متوسط در هر هکتار 20 تن و در بعضی از باغات به 30تن می رسد.
این مسئول خاطرنشان کرد: در مجموع بیش از300 تن گوجه سبز در باغات این شهرستان تولید شده که علاوه بر مصرف داخلی به استان های هم جوار صادر کشده است.
گوجه سبز، میوه نوبرانه فصل بهار علاوه بر طعم خوشمزه غنی از ویتامین C، اسید مالیک و اسید سیتریک است.
گوجه سبز به عنوان یکی از پرطرفدارترین میوه های نوبرانه بهار ضمن تقویت دندان ها و لثه ها، بدن را در مقابل عوامل عفونی مقاوم کرده و موجب تقویت سیستم ایمنی می شود.
گوجه سبز اثرات قابل توجهی در جلوگیری از بیماری هایی مانند سرطان، چربی خون بالا و پیری سلولی دارد و فیبر موجود در آن باعث بهبود سیستم گوارشی می شود.
درشهرستان ابرکوه 17 هزار و 500 هکتار اراضی به کشت محصولات مختلف کشاورزی اختصاص دارد که از این میزان پنج هزار هکتار آن به باغات میوه تعلق دارد.
این شهر با 51 هزار نفر جمعیت در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.
7540/6197 خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.