به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی فرمانداری یزد مصطفی سالاری در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان افزود: هدف نهایی فرهنگیان در فرآیند تعلیم و تربیت این است که دانش آموزان را به درجات بالای علمی و معرفتی برسانند.
وی با بیان اینکه در چند سال اخیر اقتصاد مقاومتی از مهمترین موضوعاتی بوده که مقام معظم رهبری نیز بر اجرای آن تأکید داشتند و دولت تمام برنامه های خود را در راستای این سیاست تدوین نموده است اظهار داشت: عملکرد معلمان در اجرای سیاست های کلان کشور تأثیرگذار بوده و این قشر از جامعه می تواند با برنامه ریزی افکار و رفتار آینده سازان جامعه براساس این اصول و سیاست ها شکل دهند.
سالاری با توجه به در پیش بودن 12 اردیبهشت ماه روز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و هفته گرامیداشت مقام معلم گفت: مهمترین موضوع این است که فرهنگ تجلیل از مقام معلم در سطح جامعه نهادینه شود تا در سالهای آتی دانش آموزان و سایر اقشار جامعه در این مسیر پیشقدم باشند.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد پیشنهاد یکی از اعضای شورا مبنی بر تشکیل موسسه و یا بنیادی تحت عنوان و فعالیت تجلیل از مقام معلم را سازنده و خوب ارزیابی نمود و خاطرنشان کرد: امیدواریم در سالجاری با آغاز به کار این تشکل و برنامه ریزی مناسب در سالهای آتی برنامه های بهتری در طول سال برای تجلیل از مقام معلم در سطح شهرستان اجرایی شود.
فرماندار یزد با با تقدیر از اقدامات صورت گرفته دستگاه های مسئول در موضوع کتاب و کتابخوانی گفت: خوشبختانه در سال گذشته با پیگیری های صورت گرفته بخش قابل توجهی از سهم نیم درصدی شهرداری ها برای این امر اختصاص یافته که امیدواریم این روند نیز در سال جاری ادامه داشته باشد.
سالاری اضافه کرد: نقشه پراکندگی کتابخانه ها در سطح شهرستان باید تهیه شود تا در بحث ساخت و ساز کتابخانه ها خیرین را به سمت مناطقی که کمتر کتابخانه دارند، سوق دهیم.
فرماندار یزد تصریح کرد: باید با برنامه ریزی هدفمند و اصولی تمامی شاخص های کمی و کیفی مربوط به کتابخانه ها در شهرستان یزد را ارتقاء دهیم.
از 12 الی 18 اردیبهشت ماه به نام هفته معلم نامگذاری شده است.
7537 / 6197 مسعود میرجلیلی**انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.