به گزارش ایرنا محمد علی وحدت روز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه هر دانش آموخته ای باید در یک زمینه مهارت داشته باشد افزود: رشته های تحصیلی متناسب با نیاز جامعه و بازار کار در این مرکز آموزشی ارائه می شود.
وی با بیان اینکه در راستای فعالیت های کارآفرینی در این دانشگاه سمینار و همایش های مختلفی برگزار می شود اظهار کرد: همچنین در این زمینه بازدیدهای علمی از کارخانجات و واحدی تولیدی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.
وی از راه اندازی رشته های کارشناسی ارشد روانشناسی خانواده ، رشته کاردانی پیوسته رایانه و انیمیشن در سال تحصیلی آینده در این دانشگاه حبر داد و تصریح کرد: تاسیس رشته ها در این دانشگاه عمدتا تقاضا محور است.
وحدت برگزاری کارگاه های صنایع دستی از جمله سفال و چرم ، راه اندازی مرکز مشاوره کار آفرینی، ایجاد مرکز روانسنجی و برگزاری مسابقات مختلف را از جمله فعالیتهای این مرکز آموزشی بیان کرد و گفت: همچنین دانشجویان این دانشگاه در زمینه های مختلف مقام های استانی و ملی دریافت نمودند.
رییس موسسه آموزش عالی امام جواد (ع) یزد تعداد دانشجویان این دانشگاه را یکهزار و 930 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 55 درصد دانشجویان دختر و مابقی پسر و 80 درصد آنها بومی و بقیه غیر بومی می باشند.
وی افزود: به مناسبت روز ملی ریاضیات و برزگداشت خیام همایشی در این دانشگاه برگزار می شود و از معلمان ریاضی پیشکسوت استان تجلیل می شود.
رییس موسسه آموزش عالی امام جواد (ع) یزد تصریح کرد: این دانشگاه از طرح ها و کار تحقیقاتی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا در زمینه توسعه استان حمایت می کند و در این زمینه به دانشجویان کارشناسی ارشد 500 میلیون ریال و دکترا 100 میلیون ریال پرداخت می کند.
وی گفت: این امر از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به این دانشگاه واگذار شده است.
قائم مقام موسسه آموزش عالی جواد(ع) هم گفت: گردهمایی مشق معماری و معیشت ایرانی با تشکیل گروه های چهار و پنج نفره به منظور ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی ،13 اردیبهشت به مدت دو روز با حضور صد نفر از دانشجویان سراسر کشور برگزار می شود.
غضنفر میر جلیلی بر ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید کرد و افزود: با ورود دانشجویان توانمند به صنعت، بسیاری ار مشکلات واحدهای تولیدی رفع خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد:باید فارغ التحصیلان دانشگاه از مهارت لازم برخوردار باشند زیرا بازار کار نیاز به نیروی ماهر دارد.
موسسه آموزش عالی امام جواد (ع) یزد یکی از موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری است که فعالیت خود را رسما در مهر 84 در استان آغاز کرد.
تاکنون سه هزار و 444 نفر از این دانشگاه در یزد فارغ التحصیل شده اند.
2088/ 6197 خبرنگار:کبری دانشی**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.