محمد زاده رحمانی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی بافق و طرح گازرسانی به این شهرک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،اظهار داشت: با وجود اینکه شهرک صنعتی بافق در یک شهرستان غنی و صنعتی -معدنی احداث شده اه دلیل تامین نشدن زیرساخت ها نتوانسته واحدهای صنعتی کوچک و متنوع را که مصداق بارز تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است در خود فعال کند.
فرماندار بافق ابراز امیدواری کرد: با آغاز طرح گازرسانی به شهرک صنعتی در سه ماه آینده، سوخت واحد گندله سازی این شهرک از گازوییل به گاز طبیعی تغییر کند و شاهد رشد و بالندگی در این واحد صنعتی- معدنی باشیم.
وی همچنین افزود: با اجرایی شدن طرح گازرسانی به شهرک صنعتی تغییر سوخت گران قیمت نفت سفید به گاز، تولید محصولات کارخانه های کود شیمیایی، اسید فسفریک و اسید سولفوریک نیز روز به روز افزایش می یابد و جمعی از جوانان بیکار شهرستان بافق را به کار جذب می کند.
زاده رحمانی خاطر نشان کرد: با افزایش تولید کارخانه های مذکور این واحدهای تولیدی از حالت نیمه تعطیل به واحدی و پویا با ظرفیت تولید کامل تبدیل می شوند.
فرماندار بافق افزایش ظرفیت برق در این شهرک را یکی از موارد مهم و اساسی عنوان و خاطر نشان کرد : تکمیل زیرساخت شهرک صنعتی بافق افزایش اشتغالزایی بصورت مستقیم و غیر مستقیم را در پی دارد.
شهرک صنعتی بافق در کیلومتر 20 جاده بافق- یزد واقع شده و اکنون بیش از 8 واحد تولیدی در آن به فعالیت اشتغال دارند و برای افزون بر 40 نفر به طور مستقیم و بیش از 100 نفر به صورت غیر مستقیم، شغل ایجاد کرده است.
در صورت برخورداری این شهرک از نعمت گازطبیعی، با توجه به معدن خیز بودن شهرستان بافق، جای کار بسیار است و گنجایش و ظرفیت فعالیت دهها کارخانه صنعتی و معدنی و واحدهای تولیدی را دارد.
بافق گنجینه معادن کشور با 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
7543/6197 خبرنگار:اصغر عسکری**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
IRNAYAZDD
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.