به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدحسین مصدق صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، اظهار داشت: استان یزد جزو اولین استان‌هایی است که برچسب نشانگر تغذیه را به صورت جدی دنبال کرد و خوشبختانه تا به الان نزدیک به 80 درصد محصولات یزد از این برچسب برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: بر اساس برچسب نشانگر تغذیه، مصرف کننده به صورت دقیق از مواد اولیه موجود در این محصول به خوبی اطلاع پیدا کرده و بر اساس نیاز بدنش محصولات مصرفی را انتخاب می‌کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد افزود: یکی از وظایفی که بر عهده ما قرار گرفته این است که سالانه 10 درصد از میزان نمک تولیدات مواد غذایی صنعتی را کاهش دهیم و در این راستا حرکت می‌کنیم.

مصدق یکی از مهمترین مشکلات استان یزد را بیماری‌های غیرواگیر دانست و خاطرنشان کرد: پیشگیری از ابتلا به این بیماریها و یا گسترش آنها به ویژه دیابت از اهمیت بسیار بیشتری نسبت به درمان برخوردار است و باید در این زمینه تلاش ویژه و گسترده ای انجام شود.

وی ادامه داد: در این راستا تحقیقات لازم در ارتباط با شیرینهای بدون قند صورت گرفته که در صورت فراگیر شدن این محصولات در سطح استان یزد، قدم بسیار خوبی در زمینه پیشگیری برداشته می شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد چاقی را یکی دیگر از مشکلات استان یزد دانست و گفت: در حال حاضر استان یزد در چاقی رتبه 14 کشور را به خود اختصاص داده که در این زمینه هم جایگاه خوبی نداریم و 16 استان وضعیت بهتری نسبت به ما دارند.

مصدق با اشاره به اینکه این آمار مربوط به چاقی بالاست، گفت: علت این موضوع کم تحرکی و تغذیه نامناسب به ویژه در ارتباط با فست فودهاست که در این زمینه هم متاسفانه رتبه ششم کشور را داریم.

وی با اشاره به اینکه مصرف ماهی در استان یزد هم پایین است گفت: تنها 4 درصد مردان و زنان در یزد مصرف مناسب ماهی دارند و به صورت کلی رتبه 19 کشور را داریم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622286
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.