به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، علی دهقان به ساخت نخستین بیمارستان دیابت کشور در یزد اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه برای نخستین‌بار چنین مرکزی در کشور در حال ساخت است و با توجه به سرعت ساخت امیدواریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه این بیمارستان 150 تخت‌خوابی در شهرستان اشکذر احداث می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای راه‌اندازی و تجهیز این بیمارستان صورت گرفته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد با اشاره به اینکه استان یزد یکی از استان‌های با آمار بالای دیابت است، گفت: با افتتاح این بیمارستان، اقدامات بسیار خوبی در کنترل و پیشگیری از دیابت در استان یزد انجام می‌شود.

دهقان به وجود حدود 11 هزار نفر پرسنل در دانشگاه علوم پزشکی یزد اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در بین کارکنان دانشگاه هم شاخص‌های سلامت از جمله تحرک بدنی کم و پایین بود، برنامه‌های زیادی برای سلامت پرسنل دانشگاه و خانواده‌های آنها داریم.

وی عنوان کرد: با در نظر گرفتن خانواده‌های این افراد، با اجرای برنامه‌های سلامت محور دانشگاه ویژه پرسنل و خانواده آنها، تعداد قابل توجهی از جمعیت استان از آن بهره‌مند می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد به فعالیت یازدهم مرکز مهارت‌آموزی ویژه مادران باردار در استان یزد اشاره کرد و گفت: مادران پیش از زایمان و در دوران بارداری به این مراکز مراجعه می‌کنند و اطلاعات لازم در ارتباط با این دوران را کسب می‌کنند.

دهقان خاطرنشان کرد: در ارتباط با مرگ مادران در هنگام زایمان با کاهش بسیار خوبی روبه‌رو بودیم و تنها دو مورد در سال گذشته مشاهده کردیم که یک مورد به دلیل مبتلا بودن به سرطان اصلا نباید باردار می‌شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622285
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.