به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این اداره کل ، فائزه خلیل زاده در این خصوص اظهار کرد: به مردم خوب استان یزد و سایر استان های کشور اطمینان می دهیم که در جهت احقاق حقوق شهروندان ، بازرسان این مجموعه، همواره کالاهای مشمول استاندارد اجباری را رصد کرده و در صورت ضرورت نمونه برداری و آزمون های تشخیص تطابق با استاندارد های مربوطه بر روی آن ها انجام می شود.
وی افزود: در این راستا 400 نمونه کالا از سطح بازار خریداری شده ٰکه متاسفانه 25 درصد از آنها پس از گذراندن آزمون های مربوطه به لحاظ کیفی با استانداردهای مربوط مغایرت داشته اند و به همین دلیل برای جمع آوری، اصلاح یا معدوم سازی آنها اقدام شده است.
دبیر کارگروه طرح اجرای هماهنگ استانداردها (طاها) در استان یزد ادامه داد: مردم می توانند شکایات احتمالی خود را از محصولات غیراستاندارد مشاهده شده در سطح بازار، با تلفن کشوری و گویای 1517 طرح، یا در سامانه رسیدگی به شکایات و اعتراضات مردمی سازمان ملی استاندارد ایران ثبت کنند .
خلیل زاده در پایان گفت: مصرف کنندگان و استفاده کنندگان از کالاهای تولید داخل برای آگاهی از اصالت کیفیت محصولات استاندارد شده کد 10 رقمی زیر علامت استاندارد، درج شده روی کالا یا بسته بندی را به سامانه 10001517 پیامک، تا متعاقب آن و در فرصت بسیار کوتاهی از اطلاعاتی نظیر اعتبار پروانه کاربرد علامت استاندارد کالا با خبر شوند.
با رشد 30درصدی استاندارد کالاهای تولیدی طی سه سال گذشته در این استان آمار پوششی استاندارد به یکهزار و 340 واحد تولیدی یعنی معادل ٧٥ درصد رسیده است.
در مجموع در استان یزد سه هزار و 700واحد تولیدی فعال است و در سه سال گذشته برای 242 واحد تولیدی جدید پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر و پروانه یکهزار و 888 واحد تولیدی نیز تمدید شده است.
1968/ 5054 تنظیم کننده : محمودرضا رحمانی ** انتشار : بهنام احمدی *
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.