سید نبی رسولی روز سه شنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی بابیان اینکه حوزه بهداشت ودرمان یکی از دغدغه های مردم بود اظهار کرد: تلاش وزارت بهداشت و درمان در دولت یازدهم ستودنی است.
وی افزود: طرح تحول سلامت علاوه بر رضایتمندی مردم در این حوزه ، طرح بسیار اثر گذار برای قشرهای جامعه بویژه برای اقشار محروم و کم درآمد است.
فرماندار ابرکوه بااشاره به شعار زندگی سالم، نشاط و امید برای هفته سلامت امسال خاطرنشان کرد: سلامت مردم یکی از ارکان مهم جامعه است که دراین راستا دولت تلاش مضاعفی درحوزه سلامت مردم ایفا کرده است.
رئیس شورای سلامت با بیان اینکه پیشگیری بهترین درمان است، ادامه داد: برای شادی، نشاط و تفریحات مردم هرچه سرمایه گذاری بیشتری شود این سرمایه گذاری تاثیر بسیاری در کاهش هزینه های بسیاری از بیماری ها خواهد داشت.
نمایند عالی دولت در ابرکوه یادآورشد: سال گذشته طرح توسعه بیمارستان 32 تختخوابی خاتم النبیاء (ص) ابرکوه به 96 تختخوابی افزایش یافت و همزمان طرح ساخت توسعه این بیمارستان آغاز شد.
رسولی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرحها در حوزه بهداشت و درمان شهرستان ابرکوه بیش از 80میلیارد ریال بودجه جذب این مراکز شده است.
نماینده عالی دولت درابرکوه بر ضرورت توجه به بهداشت و درمان شهرستان و امکانات و تجهیزات درمانی تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه بعد مسافت تا مرکز استان در صورت نیاز اعزام بیماران بوسیله بالگرد بیماران را به بیمارستان مرکز استان اعزام خواهند کرد.
رییس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه نیز اضافه کرد: باید برنامه های هفته سلامت به صورت عمومی اطلاع رسانی شود و برای برگزاری برنامه ها مسئولان مشارکت جدی داشته باشند.
عبدالحسین اکرمی بابیان اینکه دهها برنامه فرهنگی و بهداشتی در هفته سلامت درشهرستان ابرکوه اجرا می شود خاطرنشان کرد: پیاده روی خانوادگی برای عموم مردم ، برگزاری جنگ شادی ، جشنواره غذای سنتی ،همایش راهکارههای شاد زیستن ، عیادت از بیماران اعصاب وروان درمنازل بیماران ازجمله این برنامه ها است .
شهرستان ابرکوه دارای یک بیمارستان، پنج مرکز بهداشتی، 34 پایگاه سلامت جامعه، یک باب آزمایشگاه مرکزی، 2 مرکز اورژانس جاده ای و یک اورژانس فوریت های پزشکی 115 است.
ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.
7540/ 5054خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: بهنام احمدی *
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.