به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، تولید ناخالص داخلی استان یزد در سال 1393 بر اساس گزارش اخیر مرکز آمار ایران به 23 هزار میلیارد تومان رسیده است.

GDP استان در سال 1392، 19 هزار و 500 میلیارد تومان بود که در سال 1393 با 20 درصد افزایش به 23 هزار میلیارد تومان ارتقاء یافت.

بر این اساس، یزد در این شاخص در رتبه پانزدهم در میان استان ها قرار دارد. بیشترین GDP مربوط به استان های تهران، خوزستان، اصفهان و کمترین مربوط به استان های چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و خراسان جنوبی است.

همچنین، سرانه تولید ناخالص داخلی استان در این سال به 22 میلیون تومان رسید. این شاخص در سال 1392، 18 میلیون و 600 هزار تومان بود که با افزایش 18 درصدی همراه بود.

استان یزد در این شاخص در رده چهارم در میان استان ها قرار دارد. استان های بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در رده های اول تا سوم قرار دارند و استان های کردستان، گلستان و سیستان و بلوچستان در رده های آخر قرار دارند.

گفتنی است سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای محاسبه تولید ناخالص داخلی (GDP: Gross Domestic product)، هرساله و طی پروسه 6 ماهه و در قالب طرح آماری تهیه حساب های منطقه ای، اطلاعات 72 رشته فعالیت اقتصادی را بر اساس کدهای آیسیک تهیه، پردازش و برای جمع بندی و اعلام نهایی به مرکز آمار ایران ارسال می نماید.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618476
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.