حجت الاسلام اکبر طالبی روز یکشنبه در حاشیه نشست بازرسان استان یزد در بافق در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس قانون، صرف هرگونه وجه نقد یا پول، وقت کارمند یا وسایل اداری به نفع یا علیه یک نامزد انتخابات، ممنوع است و با برخورد شدید دستگاه بازرسی روبرو خواهد شد.
بازرس کل استان یزد گفت: ما آمادگی داریم این موضوع را به دقت رصد کنیم که درصورت مشاهده برخورد جدی صورت می گیرد.
وی دیگر تخلفات انتخاباتی از جمله فضای مجازی را یاد آور شد و افزود: با وجود اینکه فضای مجازی یک فرصت است و باید از آن خوب استفاده کنند به فضایی بسیار خطرناکی تبدیل شده و از ابزارهای تخریب و ترور شخصیت ها به شمار می آید.
طالبی افزود: همه باید مراقب باشند تا در مسائل سیاسی و انتخاباتی، غفلت نشود، باید آبرو و حیثیت افراد مد نظر باشد و یک مطلب خلاف واقع فوری به اشتراک گذاشته نشود.
او خاطرنشان کرد: متاسفانه شایعات در فضای مجازی خیلی سریع منتشر می شود بنا براین هم مردم و هم مسوولان باید کنترل کنندتا هر دروغ و مطلبی را بلافاصله نپذیرند و صحیح را از ناصحیح تشخیص دهند.
بازرس کل استان یزد با بیان اینکه در فضای مجازی یک سری محدودیت هایی وجود دارد که در فضای واقعی نیست افزود: در فضای واقعی راحت تر می شود بعضی اقدامات را انجام داد در عین حال در فضای مجازی هم اینجور نیست که دست مسئولان بسته باشد اگر جرم یا تخلفی انجام گرفت مورد بررسی قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه هر تبلیغاتی که در فضای مجازی توسط کاندیداها انجام می شود باید قابل رصد و منبع آن مشخص شود یاد آور شد: جرم در فضای مجازی در تائید صلاحیت و اقدامات دیگر قانونی تاثیر گذار خواهد بود ضمن اینکه می تواند به این نوع تخلفات در دادسرا به عنوان جرم رسیدگی شود.
طالبی همچنین به استقرار گروههای بازرسی در شهرداری بافق اشاره کرد و گفت: این گروه به مدت45روز مستقرند و اگر مردم موضوع یا گله ای از مدیر یا کارمند یا اداره ای داشته باشند می توانند به صورت حضوری، تلفنی و یا سامانه 136اطلاع بدهند.
بازرس کل یزد با معرفی سامانه www.shekayt.bazrase.ir توصیه کرد: این سامانه برای جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان این شهرستان در نظر گرفته شده و ما شکایات مردمی را در مرکز استان مورد بررسی قرار میدهیم.
گروهای بازرسی در حوزه های مختلف از روزگذشته در محل شهرداری بافق مستقر شده اند و آماده دریافت شکایات و پاسخگویی به شهروندان بافقی هستند.
بافق با 50 هزار نفر جمعیت درفاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
7543/ 6197 خبرنگار:اصغرعسکری**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
IRNAYAZDD
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.