سید احمد هدایت روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این زمین ها با حکم دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان ابرکوه و بوسیله یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروی انتظامی رفع تصرف شده است .
وی افزود: رفع تصرف این زمینها که عمدتا مرتع هستند با هدف حفاظت از اراضی ملی و انفال و در راستای اقدامات پیشگیرانه و در اجرای تبصره یک ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع اقدام شده است.
این مسئول با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد جدی با پدیده تخریب و زمین خواری افزود: با هرگونه تخریب، تصرف و سوء استفاده از اراضی ملی (انفال) و زمین خواری به شدت برخورد می شود.
هدایت بابیان اینکه پیشگیری از تصرفات و تخلفات به اراضی ملی به عنوان یکی از اقدامات اولویت دار این اداره است، خاطرنشان کرد: به منظور حفاظت و حراست از عرصه های منابع طبیعی، با پیگیری واحد حقوقی و یگان حفاظت این اداره و مساعدت و همکاری پرسنل نیروی انتظامی در صورت مشاهده هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی می شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه از کشاورزان سخت کوش و زحمتکش شهرستان خواست که قبل از غرس درخت و کشت و هرگونه عملیات زراعی در اراضی آیش و مراتع جهت مشاوره و اخذ مجوز های قانونی لازم در این زمینه به این اداره مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه حفاظت از اراضی ملی و برخورد با متخلفان و متصرفان اراضی دولتی در دستور کار منابع طبیعی است خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف غیرقانونی اراضی دولتی در عرصه های منابع طبیعی با شماره 1504 یگان حفاظت ابرکوه تماس بگیرند.
480 هزار هکتار مساحت عرصه های منابع طبیعی ، شامل اراضی بیابانی، کویری و مرتعی ابرکوه است که با توجه به شرایط اقلیمی خاص شهرستان 300 هزار هکتار اراضی بیابانی و 180 هزار هکتار مرتع است .
ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.
7540/ 5054 خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: بهنام احمدی *
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.