علیرضا خانی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حمله گربه وحشی به گوسفندان در 6 ماهه اخیر در روستای فخر آباد از مناطق بخش مرکزی مهریز افزایش یافته است.
وی ادامه داد: به تازگی یک مورد و در 6 ماهه آخر سال گذشته نیز 6 مورد حمله گربه وحشی به فخر اباد و آغل گوسفندان موجب ضرر و زیان به دامداران منطقه شده است .
دهیار روستای فخر آباد مهریز خاطرنشان کرد: بعد از حمله های مکرر گربه وحشی به گوسفندان موضوع توسط دهیاری و مردم به اداره محیط زیست شهرستان اعلام شده است .
خانی گفت: تقاضای مردم از مسئولان محیط زیست مهریز تله گذاری و زنده گیری گربه های وحشی و انتقال آنها به مناطق حفاظت شده است که برغم درخواست های مکرر اقدامی نشده است.
وی افزود: اگر توسط مسئولان امر برای جلوگیری از حمله گربه های وحشی به دام ها اقدام نشود قطعا مردم خود مجبورند اقدام کنند که امیدواریم برای حفظ گونه های نادر جانوری توسط مراجع ذیصلاح اقدام شود.
گربهٔ وحشی عضوی از خانوادهٔ گربه‌سانان از پستانداران و پرندگان کوچک تغذیه می‌کند و در محیط‌ های مختلفی از جمله مراتع بی‌درخت تا جنگل‌های انبوه توانایی زندگی دارد و این گونه نیای گربه های اهلی است.
روستای فخر آباد با یک هزار نفر جمعیت جزو دهستان میانکوه مهریز و در 20 کیلومتری این شهر واقع شده است.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری شهر یزد قرار دارد.
7536/ 5054 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: بهنام احمدی*
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.