به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز چهارشنبه در نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی ابرکوه در سال جاری با اشاره به نام گذاری امسال ازسوی مقام معظم رهبری اظهارکرد: دسیسه اصلی دشمن در جنگ نرم در قالب تهاجم اقتصادی با شیوه ها و انواع راه کارههای ممکن برای فلج کردن بنیان اقتصادی ایران به میدان آمد.
وی بابیان اینکه مردم باید با خرید کالاهای ایرانی با دشمن مبارزه و در راستای رونق اقتصادی تلاش کنند افزود : ورود بی حد کالای قاچاق به کشور به تولید و اشتغال ضربه زده است.
حسینی خاطرنشان کرد: بیش از 10سال است هشدار و تذکرات از ناحیه مقام معظم رهبری داده شده است و اگر مسئولان جدی می گرفتند و از ماموریت های غیر ضرور خارج از کشور و خارج شدن ارز واسراف پرهیز می کردند می توانست با حداقل اعتبار حداکثر کار را انجام داد.
رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه ادامه داد: مسئولان امسال تلاش کنند و وارد عمل شوند و بیش از پیش حوزه تولید و اشتغال را فعال کنند.
امام جمعه ابرکوه بابیان اینکه فرماندار و سایر مسئولان دستگاههای اجرایی این شهرستان در بخش اقتصاد مقاومتی تلاش کردنداضافه کرد: دربخش کشاورزی ، آب ، توسعه تعاونی ها و توسعه گردشگری فعالیت چشم گیری صورت گرفته است.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه در این نشست گفت: زمینه فرصت شغلی یکهزار و 550 نفر سال گذشته دراین شهرستان فراهم شده است .
ناصر زارع اظهارکرد:از این تعداد 736 نفر با مشخصات کامل درسامانه این اداره زمینه اشتغال آنها در بخش های مختلف فراهم شده است.
وی با بیان اینکه بخش کشاورزی این شهرستان ظرفیت خوبی در بخش تولید و اشتغال دارد افزود:سال گذشته با تشکیل 9 تعاونی در حوزه کشاورزی زمینه اشتغال 113نفراز فارغ التحصیلان ایجاد شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه نیز دراین نشست گفت: 70طرح کوچک زود بازده سال گذشته در راستای تحقق طرحهای اقتصاد مقاومتی در این شهرستان با بیش از9میلیارد ریال تسهیلات بانکی ایجاد شده است.
سرگرد علی فاتحی، اظهارکرد: در راستای تحقق برنامه های اشتغالزایی و تولیدی اقتصاد مقاومتی در این شهرستان سال 94نیز 7.5 میلیارد ریال تسهیلات به 57 طرح اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی درشهرستان ابرکوه پرداخت شد.
بخشدار مرکزی ابرکوه هم دراین نشست با بیان اینکه دولت یازدهم برغم مشکلات اقتصادی در حوزه اشتغال فعالیت خوبی داشته است افزود: سال گذشته 19میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه از سوی صندوق کار آفرینی امید به افراد جویای کار درشهرستان ابرکوه پرداخت شده است.
محمدجوادآقایی همچنین در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اظهارکرد: درحوزه گردشگری سال گذشته مجوز تاسیس 15خانه بوم گردی درابرکوه صاد شده است که شش مورد آن به بهره برداری رسیده است.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه دراین نشست با تاکید براهمیت اقتصاد مقاومتی افزود: درحوزه گردشگری این شهرستان ظرفیت های خوبی برای تولید اشتغال فراهم است .
عباس قدیریان تصریح کرد: این شهرستان با 400 اثر تاریخی و طبیعی و 14 شهر نمونه گردشگری کشور جایگاه خوبی در حوزه گردشگری کشوردارد.
ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.
7540/ 6197 خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.