به گزارش ایرنا محمدرضا تابش روز چهارشنبه در نشست بررسی مسائل و نیازهای زیست محیط زیستی شهرستان اردکان افزود: مسأله محیط زیست موضوعی جهانی است که برخی بهره جویی های غیراصولی و منفعت طلبانه، موجب بروز ناهنجاری های زیادی در سطح دنیا گردیده است.
وی اضافه کرد: معضلات جدی زیست محیطی و رشد آگاهی‌های جهانی در مورد منابع طبیعی و محیط زیست موجب حساسیت مسئولان و فشار افکار عمومی در این بخش شده است .
وی اظهار داشت: استفاده گسترده و بی ضابطه از منابع طبیعی ما را در دستیابی به اهداف توسعه پایدار بازخواهد داشت و زمینه ساز بروز مشکلات حاد می‌شود.
نماینده مردم اردکان همچنین ضمن تشریح ویژگی ها، مزیت ها و چالش های این شهرستان در 2 بخش محیط طبیعی و انسانی عنوان داشت: مناطق حفاظت شده و پارک ملی سیاهکوه اردکان یک سرمایه گرانسنگ برای نسل حاضر و آینده است که با پیگیری و مشقات زیاد بدست آمده است ولی به لحاظ امکانات و نیازهای اولیه در تنگنای جدی قرار دارد.
تابش با انتقاد شدید از بی توجهی مسئولان و تذکرات مکرر در این خصوص گفت: در جریان مشکلات اعتباری و کمبود نیروی انسانی سازمان حفاظت محیط زیست هستم ولی به هیچ وجه این کاستی ها پذیرفتنی نیست و باید در اسرع وقت جبران گردد.
وی همچنین با اشاره به متناسب نبودن توسعه اقتصادی و صنعتی با بحث حمایت از مولفه های زیست محیطی شهرستان تاکید کرد: رعایت مسائل زیست محیطی و انجام تعهدات اجتماعی صنایع موضوعی قانونی و یک مطالبه عمومی است که هیچ اغماضی برای آن پذیرفتنی نیست.
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در چند هفته اخیر از جمله نصب و راه اندازی مرکز پایش آلایندگی، پیش بینی سه میلیارد تومان برای مرکز تحقیقات زیست محیطی شهرستان و تخصیص اعتبار برای اداره محیط زیست اردکان، آن را مناسب اما ناکافی دانست .
تابش در ادامه نیز بر جمع بندی نیازهای شهرستان در بخش زیست محیطی و پیگیری آن طی نشست با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تاکید کرد.
وی همچنین بر افزایش آموزش عمومی برای شناخت بیشتر مردم، مدیران و برنامه ریزان از حقوق و وظایف شان در قبال محیط زیست و انجام همکاری های علمی بین مراکز آموزش عالی شهرستان و بخش های سلامت و محیط زیست تاکید کرد و خواستار تهیه و اجرایی شدن طرح های پژوهشی در این زمینه شد.
در این نشست که مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، فرماندار و بخشداران شهرستان، روسای ادارت، فعالان و متخصصان دانشگاهی و محیط زیست نیز حضور داشتند پیرامون برخی چالش های زیست محیطی شهرستان گفت و گو و تصمیم گیری شد.
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ 5054 / خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: بهنام احمدی *
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.