به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ حسین رضایی گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه غارتگران میراث فرهنگی قصد فروش تعدادی عتیقه در سطح شهر یزد دارند بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی ضمن اشاره به تحقیقات گسترده ماموران پلیس افزود: کارآگاهان ضمن هماهنگی با مقامات قضایی و انجام یکسری کارهای اطلاعاتی و پلیسی، مخفیگاه متهمان را شناسایی و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه سه نفر از قاچاقچیان اشیاء عتیقه را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها این تعداد مجسمه تاریخی کشف شد.
رضایی گفت: با حضور کارشناسان اداره میراث فرهنگی و انجام بررسی­ های لازم مشخص شد مجسمه های کشف شده مربوط به دوره هخامنشی است.
رئیس پلیس آگاهی استان یزد با بیان اینکه متهمان این پرونده به دادسرا معرفی شدند افزود: ایران از جمله کشورهایی است که دارای تاریخی بس کهن و تمدنی ریشه دار است و از این رو آنچه از گذشته ­های دور برای ایرانیان به جا مانده در مقایسه با سایر کشورها قابل مقایسه نیست.
در سال گذشته نیز با هوشیاری پلیس آگاهی یزد 2نفر که قصد فروش تعدادی سنگ و اشیای تاریخی به مبلغ 20 میلیارد ریال را داشتند شناسایی و دستگیر شدند .
محورهای مواصلاتی استان یزد به دلیل اتصال استان های جنوبی به مرکز کشور و موقعیت این استان در کانون کریدور شمال - جنوب کشور موجب شده تا راههای این استان مورد سو استفاده برای انتقال کالای قاچاق قرار گیرد.
7536/6197 دریافت کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.