مصطفی سالاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطابق قانون بعد از پایان فرآیند ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها، مراجع چهارگانه 10 روز فرصت داشته اند تا جواب استعلامات خود را به فرمانداری ارسال کنند.
وی ادامه داد: تا بعد از این مدت براساس ماده 47 قانون انتخابات شوراهای اسلامی روند بررسی صلاحیت نامزدها در هیأت اجرایی آغاز شود.
فرماندار یزد بر رعایت اصل بی طرفی و توجه به مر قانون در بررسی صلاحیت داوطلبان تأکید کرد و افزود: بررسی سوابق داوطلبان از محدوده موارد مذکور در قانون شوراها خارج نخواهد بود.
وی تصریح کرد: بر اساس کلیات برنامه زمان ‌بندی انتخابات پنجمین دوره‌ی شوراهای اسلامی شهر و روستا، اعضای هیأت‌ اجرایی موظفند 24 فروردین صورتجلسه بررسی صلاحیت را به هیأت‌های نظارت شهرستان ارسال نمایند تا مراحل بعدی بررسی صلاحیت‌ها انجام پذیرد.
سالاری خاطرنشان کرد: هیات نظارت شهرستان اول اردیبهشت ماه نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان را به هیات اجرایی اعلام می کنند تا فرمانداری نیز دوم اردیبهشت ماه نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را به داوطلبان اعلام کند.
فرماندار یزد با بیان اینکه باید زمینه حضور تمامی اقشار و گرایش‌های سیاسی در این رقابت‌ مهم فراهم شود گفت: حضور اندیشه‌های مختلف از جناح های متفاوت و همچنین نسل جوان در کنار افراد کار آزموده و مجرب موجب شکل گیری شوراهای فعال و کارآمد شده و امکان خدمت رسانی بهتر به مردم را خواهد کرد.
5054/7537 خبرنگار: مسعود میرجلیلی** انتشار : بهنام احمدی *
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.