به گزارش ایرنا ،محمدرضا علمدار یزدی روز پنجشنبه در سی و ششمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد با قدردانی از اعضای این کارگروه گفت: پارسال مصوبه های خوبی در این کارگروه تصویب شد و جایگاه خوبی در پرداخت ها در کشور کسب کردیم.
وی جمع تسهیلات پرداخت شده از طریق ثبت نام در سیستم بهین یاب و مستقیم از طریق بانک های استان یزد را هشت هزار میلیاردریال اعلام کرد و افزود: رتبه استان یزد در این بخش خوب بوده اما چون استانی صنعتی و معدنی می باشد انتظار از بانک ها بیشتر است تا علاوه بر سرعت در پرداخت ها ، تسهیلات بیشتری پرداخت کنند.
دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد تصریح کرد: 35 نشست اصلی کارگروه تسهیل در استان برگزار شده که در زیرمجموعه آن نیز 521کمیته تخصصی و کارشناسی دایر شده است.
علمدار ادامه داد: 2 هزار و 118 مصوبه برای هزار و 954 پرونده تصویب شده که 80 درصد موارد بانکی بوده و تامین اجتماعی نیز با 196 مورد در جایگاه دوم و مالیات با 86 مورد در رتبه سوم و در ادامه گاز و برق با 26 مورد قرار داشته است.
وی پیرامون تفکیک و نوع صنایع دارای مصوبه از کارگروه هم خاطرنشان کرد: نساجی با 350 مورد ، صنایع معدنی با 332 مورد ، صنایع شیمیایی و سلولزی با 322 مورد ، صنایع فلزی و برق 309 مورد و صنایع غذایی و دارویی 127 مورد از تسهیلات این کارگروه بهره مند شده اند.
استان یزد بترتیب در حوزه معدنی ، صنعتی و صدور محصولات غیرنفتی ، رتبه های دوم ، چهارم و هشتم کشور را دارا می باشد.
3 هزار و 700 پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی 80 هزار میلیارد ریال و با حدود یکصد هزار نفر اشتغال صنعتی در استان وجود دارد.
این استان در حالی که 1.1 درصد جمعیت کشور را داراست ولی به لحاظ تولید صنعتی 4.4 درصد سهم تولید این بخش را در کشور دارد .
هم اکنون استان یزد رتبه اول کشور را به لحاظ تنوع معدنی با شناسایی بیش از 30 نوع ماده معدنی و رتبه دوم ذخایر معدنی با یک میلیارد و 677 میلیون تن ذخیره را دارد و تامین 50 درصد خوراک فولاد کشور در این استان انجام می شود.
1968/ 5054 خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار :بهنام احمدی*
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.