حال و هوای نماینده فوتبال یزد در لیگ دسته یک، این روزها اصلا خوب نیست و سرنوشتش به اماها و اگرها گره خورده است.
تیم وحدت یزد هم اکنون با 27 امتیاز در رده 16 جدول 18 تیمی قرار دارد و هر آن خطر سقوط، این تیم را تهدید می کند.
کار فوتبال یزد به جایی کشیده که به جای آنکه برای قهرمانی در لیگ و حضور در لیگ برتر تلاش کنیم باید تمام کائنات را به کمک بطلبیم که سقوط نکنیم.
نمی توان یک جانبه قضاوت کرد و همه تقصیرها را به گردن یک یا چند نفر یا یک دستگاه خاص انداخت، خیلی عوامل دست به دست هم داده اند تا فوتبال یزد سیر نزولی طی کند و در سراشیبی سقوط قرار گیرد.
نباید تصور شود که بضاعت فوتبال یزد همین است، این تصور غلطی است زیرا در سال های دور، نام تیم یزد، لرزه بر اندام حریفان می انداخت، زمانی که نه بازیکن سالاری حاکم بود و نه حرف از پول و مسائل مالی بود.
حتی پس از آن نیز در همین چند سال قبل، تیم شهید قندی توانست به لیگ برتر راه پیدا کند پس نباید از بی بضاعتی فوتبال یزد صحبت کرد باید مشکل را در جاهای دیگر جست.
ضعف مدیریت، نبود حامی مالی قابل اتکا، حمایت نکردن مسوولان استان و نبود یک برنامه ریزی مدون و اصولی از جمله دلایل ضعف فوتبال یزد در سال های اخیر است.
تیم فوتبال ساحلی یزد که همه از بچه های بی ادعای محله محمود اباد هستند ثابت کردند که 'یزدی می تواند' و اگر شرایط فراهم شده و کمبودها رفع گردد قطعا فوتبال هم می تواند خود را در سطح کشور نشان دهد.
طی چند سال اخیر فوتبال یزد با مسائل و مشکلات ریز و درشت و گوناگونی دست و پنجه نرم کرد که کمر تیم را شکست و در مقابل تیم های تا دندان مسلح حریف تسلیم شد.
نامگذاری های مکرر برای تیم، تامین نکردن شرایط مالی بازیکنان، اختلاف نظرهای گوناگون و حاشیه سازی ها، ضعف را در اردوی تیم حاکم کرد و متاسفانه برخی قلم فرسایی های رسانه ای نیز مزید بر علت شد و تیم را بیش از پیش تضعیف کرد.
حالا هم که برای ماندن در لیگ دسته یک با حریفان خود دست و پنجه نرم می کنیم باید تلاش کنیم در چهار بازی باقی مانده ، امتیازات لازم را جمع آوری کنیم تا بمانیم و اگر انشاالله ماندیم آنوقت با یک برنامه ریز اصولی و درانداختن طرحی نو، به فکر جولان دادن در بالای جدول و حتی مدعی صعود به لیگ برتر باشیم.
6197 تهیه و انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.