به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، سید محمد میرمحمدی روز چهارشنبه در دیدار با دکتر فیاض معاون توسعه مدیریت منابع و امور استان‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت تدبیر و امید همه تلاش خود را برای استفاده صحیح و کارشناسی شده از منابع موجود داشته است.
وی افزود: ضرورتی ندارد تا واحدهای بدون صرفه اقتصادی با تزریق منابع مالی نگه‌داشته شوند؛ چراکه این‌گونه عمل کردن به پویایی اقتصاد کمکی نمی‌کند.
استاندار یزد ادامه داد: واحدهای صنعتی نیمه فعال به‌طور صددرصدی پایش شده‌اند و دیگر لازم نیست بر رونق چنین واحدهایی در استان و یا سایر نقاط کشور تأکید کرد.
نماینده عالی دولت در استان تولید و اشتغال را اصل و مبنای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی دانست و گفت: ضرورت دارد برای رونق اقتصاد و اشتغال‌زایی بیشتر، حمایت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها همراه با الزامات تعریف کرد.
میرمحمدی بابیان اینکه لازم است برای تولید طرحی نو اندیشید، تاکید کرد: اگر در سرمایه‌گذاری‌ها امنیت سرمایه‌گذاری، حمایت از سرمایه‌گذار، تضمین سود سرمایه‌گذار، بهبود مناسبات، جذب سرمایه‌گذار خارجی و گسترش روابط شکل نگیرد؛ اشتغال پایدار ایجاد نمی‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این جلسه گفت: استان یزد با تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، به هزار و 920 واحد صنعتی رونق داده است و 50 هزار شغل ایجاد کرده است.
محمدرضا علمدار یزدی افزود: هزار و 200 واحد صنعتی با 20 تا 99 درصد پیشرفت در استان یزد وجود دارد که اگر راه بیفتد 4 هزار شغل جدید ایجاد می‌شود و در سال 96 تا 20 درصد شغل ایجاد می‌کند.
سه هزار و 700 واحد صنعتی با اشتغالزایی یکصد هزار نفر در استان یزد فعالیت دارند.
3هزار و 700 پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی 80 هزار میلیارد ریال و با حدود 100 هزار نفر اشتغال صنعتی در استان وجود دارد.
این استان 1.1 درصد جمعیت کشور را داراست ولی از لحاظ تولید صنعتی 4.4 درصد سهم تولید این بخش را در کشور دارد .
ضمن آنکه هم اکنون استان یزد رتبه اول کشور را از لحاظ تنوع معدنی با شناسایی بیش از 30 نوع ماده معدنی و رتبه دوم ذخایر معدنی با یک میلیارد و 677 میلیون تن ذخیره را دارد.
1968/6197 تنظیم: محمودرضا رحمانی ** انتشار: فلاح
@irnayadd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.