به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام‌گذاری شده، اظهار داشت: لازم است که مسئولان در ارتباط با تحقق شعار امسال به صورت عملی و جدی تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه مسائل اقتصادی نباید فدای بازی‌های سیاسی شود، گفت: توجه به افزایش تولید آن هم تولید با کیفیت یکی از مسائلی است که حتما باید توسط مسئولان و فعالان اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه متاسفانه برخی افراد اقدام به تولید اجناس بی‌کیفیت می‌کنند تا بتوانند سود بیشتری داشته باشند، گفت: این اقدامات شاید در کوتاه مدت برای افراد سود داشته باشد ولی در دراز مدت به شکست و ضرر تولید کننده تبدیل می‌شود.

ناصری یزدی تحقق اقتصاد مقاومتی را راهکار برون‌رفت کشور از مسائل و مشکلات اقتصادی دانست و عنوان کرد: در مقابل افرادی که اجناسب با کیفیت بالا و قیمت مناسب تولید می‌کنند شاید در فروش‌های کم‌سود زیادی به دست نیاورند ولی به دلیل اینکه مردم به کیفیت تولیداتشان اعتماد می‌کنند، از فروش بالایی که دارند، سود سرشاری هم به دست می‌آورند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد یکی از مشکلات جامعه در ارتباط با بیکاری را این دانست که جوانان نمی‌دانند چه کاری باید انجام دهند و ادامه داد: مسئولان دستگاه‌های مرتبط با موضوع اشتغال جوانان باید راهکارها و روش‌های فعالیت را برای جوانان در جامعه تبیین کنند تا آنها هم در این مسیر حرکت نمایند.

وی به لزوم تقویت اقتصادی روستاها تاکید کرد و گفت: خالی شدن روستاها و مهاجرت آنها به شهر زمینه بروز مشکلات بسیاری را برای جامعه به وجود می‌آورد به همین دلیل باید جلوی این موضوع گرفته شود.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه استان یزد خاطرنشان کرد: در صورتی که زمینه‌ای فراهم شود تا روستاییان با دریافت تسهیلات و مشوق‌هایی اقدام به ایجاد کسب و کارهای خرد و متوسط در روستاها نمایند، زمینه بازگشت مردم به روستا فراهم می‌شود.

امام جمعه یزد با اشاره به 13 فروردین روز طبیعت، گفت: مردم و مسئولان باید توجه داشته باشند که خدای ناکرده این روز و تفریحاتی که در آن وجود دارد به روزی برای گناه و معصیت تبدیل نشود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605542
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.