به گزارش پنجشنبه شب پایگاه خبری امام جمعه یزد ، در پبام آیت الله محمد رضا ناصری و آیت الله ابوالقاسم وافی آمده است: درگذشت عالم وارسته و مجاهد خستگی ناپذیر و یار صدیق رهبری، حضرت حجت‌الاسلام حاج شیخ علی برهان امام جمعه گرانقدر شهر مهریز که بیان شیوایش در منابر و خطبه‌های نماز جمعه، همواره نمایانگر تدین و عشق او به شریعت احمدی و دین محمدی بود، موجب تاثر و تاسف عمیق گردید.
این خطیب توانا که کرامت فرزند شهید بودن را به همراه داشت، طعم شهادت را نیز از برادر شهیدش در ذائقه و بیان خود همیشه نمایان می‌ساخت و در مبارزاتش چه قبل از انقلاب با ایادی و سرسپردگان رژیم طاغوت و چه بعد از آن با منافقین و مرفهین بی‌درد و دشمنان قسم خورده انقلاب درد کشیده و زجر چشیده بود.
عمق مطالب علمی وی خصوصا در تربیت و پرورش نوجوانان و جوانان دغدغه ایشان در رعایت شئونات اسلامی مردم و توجه به احادیث اهل بیت علیهم السلام، بیانگر ژرف‌اندیشی و پایبندی به اصول اسلام ناب محمدی بود. همراه با این دردها و دغدغه‌ها، بیماری جسمی که سال‌ها عارض او بود نتوانست ایشان را یک لحظه ساکت نگه دارد؛ چرا که او نمونه بارز مرد انقلابی و خدا ترس بود و به راستی جای خالی این مرد بزرگ به زودی پر نخواهد شد.
اینجانبان این ضایعه دردناک را به امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری، مردم شریف شهرستان مهریز، بیت محترم و فرزندان گرامی ایشان و به همه روحانیون و طلاب و اهل منبر و خطابه تسلیت عرض نموده، برای روح بزرگش علو درجات آرزو کرده و برای بازماندگان و علاقه‌مندان صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند بزرگ مسئلت می‌نماییم.
انتظار می‌رود مردم ولایتمدار دارالعباده یزد به ویژه شهرستان مهریز آنطور که شایسته مقام آن مرحوم است در بزرگداشت ایشان همت وافی و عنایت کافی مبذول داشته و در مراسم بزرگداشتی که صبح روز شنبه 12 فروردین از ساعت 8 لغایت 10 صبح در مسجد روضه محمدیه(حظیره) برگزار می‌گردد شرکت نمایند.
گزارش دیگری حاکیست به همین مناسبت از سوی فرماندار مهریز فردا /جمعه/ در این شهرستان عزای عمومی اعلام شد.
حجت الاسلام مرحوم علی برهان امام جمعه فقید مهریز عصر امروز در سن 76 سالگی بر اثر عارضه بیماری ریوی در بیمارستان شهید صدوقی یزد به رحمت ایزدی پیوست.
شهرستان مهریز در 30 کیلومتری یزد واقع شده است.
7536/ 6197دریافت کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.